In de slotfase van de Grand Prix van Emilia-Romagna werd de race van Max Verstappen bruut verstoord. De Nederlander reed nietsvermoedend over het circuit nabij Imola toen hij bij het aanremmen van de Variante Villeneuve plots de controle over zijn Red Bull RB16 verloor. De F1-coureur kon er werkelijk niks aan doen, want het was zijn harde Pirelli-band die na slechts 32 ronden plots de geest gaf, terwijl andere coureurs probleemloos 50 ronden wisten af te leggen op de harde band van de Italiaanse bandenleverancier. Na afloop van de race vroeg RacingNews365 FIA-wedstrijdleider Michael Masi naar de klapband van Verstappen en wat de autosportbond daarvan vond. De Australiër geeft toe dat de klapband voor gefronste wenkbrauwen zorgde bij de mondiale autosportfederatie. "Dit is logischerwijs iets wat ons zorgen baart en we niet graag zien", zo oordeelt Masi, die de onderste steen boven wil halen. "De FIA zal samen met het team en met Pirelli een onderzoek uitvoeren naar de klapband van Verstappen." Ze zullen er alles aan doen om de oorzaak te achterhalen. "We gaan alle mogelijke beschikbare data verzamelen en vanuit elke mogelijke invalshoek analyseren wat er precies is gebeurd. Dat doen we tezamen, met alle drie de partijen", zo doelt de wedstrijdleider op Red Bull, Pirelli en de FIA. Met medewerking van Dieter Rencken . Wie wordt de nieuwe teamgenoot van Verstappen? Hulkenberg is de ideale kandidaat, en zal zich compleet wegcijferen voor Max Verstappen. Dat denken althans autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen, die hieronder in de nieuwste RN365-podcast terugblikken op de race in Imola en vooruitblikken op de nieuwe teamgenoot van Verstappen.
Meest gelezen