De starts van de eerste twee vrije trainingen werden beiden twee keer een half uur uitgesteld om uiteindelijk na één uur volledig afgelast te worden. Dichte mist in de Eifel maakte dat de traumahelikopter in geval van nood niet in actie kon komen. De vooruitzichten voor de zaterdag zijn voor wat betreft het weer een stuk beter, maar de wedstrijdleiding houdt met elk scenario rekening, zeker aangezien het op zondag mogelijk opnieuw mistig wordt: "We werken aan een backup-plan voor het geval we morgen een zelfde soort omstandigheden zien", zo liet wedstrijdleider Michael Masi vrijdagmiddag weten. Een woordvoerder van de FIA heeft aan RacingNews365 laten weten hoe dat noodplan eruit zal zien. In het geval dat de dichte mist de komende dagen doorzet, zal er een noodscenario in werking worden gebracht in het geval van een ernstige crash. Mocht een coureur dusdanig gewond raken dat de traumahelikopter nodig is, maar deze niet kan vliegen door de dichte mist, dan zal een ambulance de coureur naar een locatie buiten het circuit brengen, waar de traumahelikopter klaar zal staan. De mist op en rond de Nürburgring is namelijk vaak zeer plaatselijk, vanwege de bijzondere ligging van het circuit. Enkele kilometers buiten het circuit klaart de mist meestal snel weer op en kan de traumahelikopter daar wel opstijgen. FIA-wedstrijdleider Michael Masi heeft de coureurs tijdens de gebruikelijke vrijdagse briefing op de hoogte gesteld van het alternatieve plan. Met medewerking van Dieter Rencken . Verstappen en Red Bull hoeven niet te wanhopen door het vertrek van Honda. Dit, de voorbeschouwing op de GP van de Eifel en meer in de nieuwste aflevering van de F1-podcast van RacingNews365 met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen.
Meest gelezen