Romain Grosjean stond na afloop van de eerste testdag de pers, waaronder RacingNews365, kortstondig te woord en deelde daarbij zijn ervaringen: "De 2019- en 2020-bandenversie van Pirelli zijn verschillend. Er zijn wat negatieve en wat positieve dingen te zeggen over de nieuwe versie, maar de band lijkt niet de grote verandering te hebben doorgemaakt waar de teams om vroegen. Echter moeten we nog even afwachten met onze definitieve beoordeling over de banden, we hebben namelijk nog wat meer testwerk te verrichten." "Als je me echter vraagt of ik heel positief ben over de nieuwe banden, dan moet ik je eerlijk zeggen dat ik niet denk dat de nieuwe versie van Pirelli de huidige problemen gaan oplossen. Het is niet de band geworden waarvan we droomden", stelt de Haas-coureur. "Ik heb geen idee met welke banden we moeten rijden volgend seizoen, terwijl dat nu precies de vraag is die we in dit stadium niet meer hoopten te hoeven stellen. Inmiddels zit Pirelli al negen jaar in de Formule 1 en het is nog altijd niet perfect." Hoewel het om een bandentest gaat, wilde Haas deze testdagen eveneens gebruiken om een aantal nieuwe updates uit te proberen. De crash van Grosjean met Valtteri Bottas op de vrijdag tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi gooide echter roet in het eten van het Amerikaanse Formule 1-team: "De vloer raakte beschadigd tijdens de crash van vrijdag, terwijl die net nieuw was. We hadden daar graag meer mee willen testen deze dagen, maar dat is jammer genoeg niet mogelijk. Dat is behoorlijk vervelend." Houdt de FIA de hand boven het hoofd van Ferrari? Hoor daarover meer in de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, met F1-journalisten Ruud Dimmers, Jan van der Burgt en gastheer Jeroen van Inkel.
Meest gelezen