Isack Hadjar is een Formule 1-rookie, maar laat soms dingen zien die zouden passen bij een routinier. Een eerste podiumplaats is daar een voorbeeld van, maar ergens komt het ook niet uit de lucht vallen. Het heeft alles te maken met de nieuwe teamstructuren binnen de Red Bull-familie.
Die structuren werden opnieuw ingericht toen Laurent Mekies Racing Bulls verruilde voor Red Bull Racing en Alan Permane naar voren werd geschoven als nieuwe voorman.
"Het voelde niet per se of er nieuwe mensen aan het roer kwamen te staan, het voelde vooral op bepaalde mensen een upgrade hebben gekregen voor wat betreft hun rol binnen het team", vertelt Hadjar in een interview met RacingNews365.
Bij Red Bull Racing kwam in Laurent Mekies een engineer aan het hoofd van het team te staan, iets waarvan Max Verstappen zegt te profiteren. Bij Racing Bulls maakte de ene engineer - Mekies - plaats voor een andere engineer, Alan Permane.
Isack Hadjar gedijt dat naar eigen zeggen goed onder. Sterker nog, het helpt hem, zeker met het oog op volgend jaar: "Het is heel fijn om deze mannen met een engineering background als teambaas te hebben."
"Als coureur kun je dan op meerdere kwaliteiten van zo iemand leunen. Enerzijds heb je de zakenman, anderzijds heb je de technicus."
Ontwikkeling op technisch vlak
Met die constructie wordt Hadjar min of meer gedwongen om zich ook op technisch vlak snel te ontwikkelen en die kans grijpt hij maar wat graag aan.
"Volgend jaar wordt daar met de nieuwe reglementen weer een volgende stap in verwacht. De ontwikkeling van de auto wordt zo ontzettend belangrijk, dat het noodzakelijk is dat alle feedback die ik geef een bepaalde richting op gaat."
"Dit jaar staat in dat opzicht voor een groot deel in het teken van het oefenen van informatieverschaffing. 2026 is namelijk het jaar waarin je het verschil kan maken door je hersenen aan het werk te zetten."
Meest gelezen
In dit artikel
Interviews RN365 Nieuwsdossier
























Praat mee!