Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
03 d 14:54:39
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Max Verstappen

Hamilton vaker betrokken bij race-incidenten dan Verstappen

Max Verstappen wordt vaak neergezet als een agressief rijdende coureur. Iemand die op de limiet rijdt en daar volgens sommigen ook geregeld overheen gaat, terwijl Lewis Hamilton het imago heeft van dat van een erg cleane coureur. Is het beeld van deze beide coureurs wel correct?

Verstappen hamilton crash
Analyse
Naar nieuwsoverzicht © Formula 1

De crash van Max Verstappen op Silverstone na een tik van Lewis Hamilton in de razendsnelle Copse Corner houdt de gemoederen flink bezig. Niet in de laatste plaats omdat Hamilton de race won, dit uitgebreid vierde en Verstappen zijn voorsprong in het WK fors zag slinken.

Het incident tussen beide coureurs komt niet helemaal uit de lucht vallen, aangezien de titeldruk toenam. Hamilton stond onder druk en keek tegen een achterstand van 33 punten aan. Juist op Silverstone voor zijn fans werd hij op zaterdag in de sprintrace verslagen door Verstappen. Op zondag moest er sportieve revanche volgen, maar dit eindigde in tranen.

Het titelgevecht tussen Verstappen en Hamilton tot dusver

In het seizoen 2021 gaat het er vaak hard aan toe tussen beide coureurs. Al in de eerste race vochten de coureurs om de zege, waarbij het Verstappen was die in de slotfase Hamilton buitenom probeerde in te halen. Zijn actie slaagde, maar de positie moest hij teruggeven wegens het overschrijden van de tracklimits.

Op Imola volgde de eerste lichte touche met elkaar toen Verstappen de leiding overnam na een goede start. In de chicane koos Hamilton geen eieren voor zijn geld en raakte hij de Red Bull, met wat kleine schade aan de voorvleugel tot gevolg. Ook in Barcelona nam Verstappen met een goede start de leiding over en eiste hij de eerste bocht voor zich op, waarbij Hamilton ook de ruimte gaf om met tweeën door dezelfde bocht te kunnen gaan.

Verstappen en Hamilton zeiden beiden te genieten van de strijd. RacingNews365 vroeg Verstappen eerder dit seizoen in een exclusief interview naar deze strijd en of Verstappen verwachtte dat hij met Hamilton zou crashen: "Hopelijk niet. Ik denk dat we allebei veel respect voor elkaar hebben en dat we hard tegen elkaar zullen racen. Maar dat is ook wel normaal vind ik."

Ook Hamilton was van mening dat er respect was en crashen met elkaar leek uitgesloten. Tot in Silverstone, waar Hamilton en Verstappen agressief raceten, maar in Copse maakte de Brit een fout. Hij tikte Verstappen aan die op hoge snelheid in de bandenstapels eindigde. Een mega klapper, de zwaarste uit zijn carrière. De straf die volgde voor Lewis was er een die hem niet deerde, want hij won alsnog de race. De wijze waarop hij dat vierde verdient allerminst de schoonheidsprijs – voor de ogen van honderdduizend fans zo uitbundig, maar ook zonder enige interesse in zijn rivaal.

Na afloop was Hamilton allerminst schuldbewust, ondanks dat de wedstrijdleiding hem toch echt bestraft had voor de crash. Hamilton legde de schuld bij Verstappen en leek allerminst zelfkritisch - zijn enige interesse ging uit naar de WK-stand waarin hij zojuist 25 punten in was gelopen op zijn rivaal.

Hamilton versus Red Bull – de incidenten

Silverstone was echter niet de eerste echte clash tussen Hamilton en een Red Bull-coureur. Daarvoor moeten we terug naar de Braziliaanse Grand Prix van Brazilië in 2019. De beide Ferrari-coureurs crashen met elkaar waardoor we in de slotfase de safety car op de baan zien.

Max Verstappen gaat aan de leiding en achter hem is het teamgenoot Alexander Albon. De Britse Thai verdedigt zijn positie ten opzichte van Hamilton, maar de Mercedes-coureur gooit hem in een niet bestaand gat in een langzame bocht naar rechts. Albon spint en valt van de tweede positie terug tot de veertiende positie en ziet daarmee zijn eerste Formule 1-podium in rook opgaan.

De wedstrijdleiding bestraft Hamilton met een tijdstraf van vijf seconden en twee strafpunten. Hij valt hierdoor terug van de derde naar de zevende positie.

In Oostenrijk 2020 lijkt Alexander Albon goede papieren te hebben om zijn eerste Grand Prix-zege te behalen. Red Bull wisselde in de slotfase Albons banden tijdens de safety car periode en op zijn zachte banden was hij veel sneller dan de Mercedessen op (lang) gebruikte harde banden.

Albon waagde zijn kans buitenom in bocht 4 en leek de positie in handen te hebben, tot Hamilton hem een tik op het rechterachterwiel gaf. Albon eindigde in het grind en viel terug tot de laatste posities. Een defect aan de Honda-motor haalde hem definitief uit de race.

Hamilton kreeg wederom een tijdstraf van vijf seconden en twee strafpunten op zijn licentie. Voor Mercedes-coureur Hamilton betekende deze tijdstraf dat hij niet als tweede, maar als vierde werd geclassificeerd.

Crash nummer drie is de veelbesproken Silverstone-crash tussen Verstappen en Hamilton. In Copse dook Hamilton in een gat dat er niet was. Het resulteerde in een van de zwaarste crashes van de afgelopen jaren.

Hamilton kon mede door de rode vlag situatie zijn weg vervolgen, doordat het team zijn schade kon herstellen. De wedstrijdleiding bestrafte de thuisrijder nu met een tijdstraf van 10 seconden en wederom twee strafpunten.

Doordat het incident in de eerste ronde plaatsvond kon Hamilton zijn tijdstraf incasseren bij zijn pitstop halverwege de race. Hierdoor was de schade in posities op de baan klein en won hij uiteindelijk nog de race.

De strafpunten van Hamilton en Verstappen in 2019-2021

Hoe zeer soms geprobeerd wordt om op de 23-jarige Verstappen het label van een 'rebel' te hangen, zo anders zijn de cijfers. Sinds 2019 is hij nog slechts tweemaal bestraft door de wedstrijdleiding. Eenmaal was in de kwalificatie voor de Mexicaanse GP in 2019, waarin hij de gele vlaggen negeerde. Een domme fout, zo erkende hij naderhand ook.

De tweede straf die hij ontving was voor een unsafe release in de pitstraat tijdens de GP van Monaco. Daarbij toucheerde hij Valtteri Bottas. Een straf die eigenlijk meer op het conto van het team te schrijven is dan op die van de coureur, die slechts gas gaf op het moment dat het team hem wegstuurde.

Hamilton op zijn beurt werd driemaal door de wedstrijdleiding aangewezen als veroorzaker van een crash en/of race-incident met een Red Bull-coureur. Het wrange voor Red Bull daarbij is dat dit team altijd met lege handen stond door de acties van Hamilton, die op zijn beurt altijd punten veroverde.

Strafpunten Hamilton en Verstappen

Hamilton Verstappen Incident Strafpunten
Monaco 2019 Unsafe release 2 punten
Mexico 2019 Negeren gele vlaggentijdens kwalificatie 2 punten
Oostenrijk 2019 Hinderen Raikkonen kwalificatie 1 punt
Duitsland 2019 Pitstraat aan verkeerde kant paaltje inrijden 1 punt
Brazilië 2019 Crash met Albon 2 punten
Oostenrijk 2020 Negeren gele vlaggen tijdens kwalificatie 2 punten
Oostenrijk 2020 Crash met Albon 2 punten
Italië 2020 Gesloten pitstraat inrijden tijdens de race 2 punten
Groot-Brittannië 2021 Crash met Verstappen 2 punten

Is Verstappens imago terecht?

Verstappen werd in het verleden vaak neergezet als de 'bad boy' van de Formule 1. Natuurlijk, hij verlegde soms de grenzen en zocht de limieten op met verdedigingswerk op de limiet en prachtige, gewaagde inhaalacties. Het is echter onterecht om te stellen dat de Nederlander ook in de beginjaren van zijn F1-loopbaan veel crashes veroorzaakte.

De ervaren Hamilton en Rosberg bijvoorbeeld waren bij Mercedes in een zeer felle strijd verwikkeld die tijdens diverse races eindigde in tranen. Denk alleen al aan de GP van Spanje 2016, maar ook aan incidenten tijdens de Belgische GP in 2014 en de Oostenrijkse GP van 2016. Was het niet teambaas Toto Wolff die expliciet opriep dat zijn coureurs niet langer mochten knokken, omdat dat niet alleen niet goed voor zijn hart was maar ook het team teveel punten zou kosten?

Sinds Rosbergs pensioen heeft Hamilton het rijk bij Mercedes alleen en heeft hij eigenlijk nauwelijks concurrentie gehad in de afgelopen jaren. Maar een Hamilton die onder druk staat vergaloppeert zich, zoals bovenstaande uitwijst, met regelmaat tijdens duels met zijn directe concurrenten.

Verstappen verloor dit seizoen mogelijk al 50 punten buiten zijn schuld: 25 door de klapband in Bakoe en 25 door de eliminatie van Hamilton op Silverstone. De Mercedes-coureur wisselt dit jaar sterke races af met mindere optredens, maar heeft het geluk wel aan zijn zijde. Zo ging hij van de baan in Imola, lag hij op een kansloze positie voor een topscore maar hielp de rode vlag hem terug in de race. In Monaco kwam Hamilton na een pover weekend niet verder dan de zevende positie en in Bakoe maakte hij een grote fout bij de herstart, waardoor hij geen punten scoorde.

De overwinning in Silverstone zal voor Hamilton goed voelen aangezien hij 25 punten inliep op Verstappen en voor het eerst sinds mei weer een race won. De vraag lijkt echter te zijn of het geluk met hem blijft, of dat Verstappen sportieve revanche neemt in Hongarije.

Ook interessant:

Max Verstappen gaat zich niet tot dat niveau verlagen

De hardste crash uit de carrière van Max Verstappen, terwijl Lewis Hamilton als aanstichter maximaal profiteerde op op Silverstone met de zege aan de haal te gaan. Terwijl Verstappen nog in het ziekenhuis verbleef, vierde hij uitbundig zijn zege.

Meer dan genoeg stof tot napraten, want wie zat er nu fout? Wat de straf van Hamilton te laag? Gaat Verstappen nu revanche nemen?Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk bespreken dit alles in de nieuwste F1-podcast van RacingNews365.

Formule 1 GP Groot-Britannië 2021 RN365 Nieuwsdossier

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    ZitiZinZ

    Het enige dat Max kan en moet doen is ijskoud blijven en Hammi helemaal tot snot rijden de rest van het seizoen.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_pg.png

    Groeten

    Je ziet maar wat een gladde lucky boy en uiterst geraffineerde en bedrieglijke zg "Sir" die zijn plaats niet kent. Daartoe evenzeer ondersteund mede geholpen door een eveneens over het paard getilde en verkeerd beoordeeld en ingeschatte "herr Toto Wolf". Het wordt tijd dat de wedstrijdleiding deze personen eens wijst op hun daden en er ook naar handelt tenzij zij ook tot deze personen willen behoren en zo een mooie sport bevlekken tot een vieze en vuile competitie. DUS ACTIE "HEREN"

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Volkert Deen

      Histories gezien zijn de mensen van stand die de titel Sir droegen altijd onderdrukkers geweest die over de rug van ondergeschikte in weelde leefde, waar het gewone volk voor aan de kant moest, dus hij doet zijn titel Sir gewoon eer aan

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    SSopac

    Een terechte analyse. Na de race in Silverstone bestempelde Hamilton de rijstijl van Verstappen als agressief. Op die manier hoopte hij de schuld van de crash bij Verstappen te leggen. Waar hij wel in slaagt is dat de media en zelfs Martin Brundle de rijstijl van Verstappen agressief vindt. Uiterst teleurstellend van Brundle. Zijn analyses lees ik nu met een korreltje zout. Deze analyse van de vele strafpunten van Hamilton verdiend meer aandacht. Hij is een notoire veroorzaker van crashes en touches.... erg uitgekookte acties. De FIA had Hamilton daarom zwaarder moeten straffen om de touche met Verstappen. Dit soort slappe beslissingen maakt het dat deze mooie sport lelijker wordt.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Wabse

      Dat noemen ze framing, politici krijgen daar les in, gluiperige F1 teams waarschijnlijk dus ook

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Wilard

    Dit is zo jammer van @racingnews365 om nog maar zout in een open wond te strooien. Als je al een vergelijking wilt maken, maak dan een vergelijking van het moment dat VER in de F1 kwam tot en met heden. Nu worden er 3 incidenten uitgelicht die puur HAM betreffen richting RedBull (2 rijders). Maak dan een vergelijk tussen MER en RB (HAM/BOT versus VER/ALB/PER. Daarnaast, tel dan ook mee bijvoorbeeld de clash tussen VER en LEC in Oostenrijk bv. Dit artikel riekt ernaar dat hier HAM in een kwaad daglicht wordt gezet en er geen objectief vergelijk is, als je überhaupt al een vergelijk kunt maken (elke geval wordt anders bezien).

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_lh.png

      Bernd0603

      Ik erger me hier al enige tijd aan de HAAT reacties naar Mercedes / Hamilton fans @ racingnews365 zoals @ Wilard zegt neem dat elke vergelijking, en niet die van de afgelopen 2 jaar maar vanaf z’n debuut.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Beter weten

        Ja en, het gaat er toch om hoe de rijder nu is. Als je je boete gedaan hebt zijn we toch schoon ? Volgens jou moet iedereen altijd in de gevangenis blijven.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Wilard

      O, de minnetjes komen weer :-), toch wel moeilijk kijken naar het juiste duimpje met een oranje bril op ....

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Beter weten

        Willard, die minnetjes komen vanzelf zodra jij begint te schrijven. Dat heeft waarschijnlijk te maken met jouw nogal gekleurd zicht op allerlei gebeurtenissen, behalve als Lewis wat fout doet.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Wilard

        @beter weten: dat is helemaal geen issue hoor, HAM zat fout, geen twijfel en is ook prima zo. Mijn reacties zijn op de gekleurde oranje reacties zonder enige onderbouwing of zaken uit zijn verband rukken zoals HAM tegen alle RedBull coureurs i.p.v. van HAM tegen de overig 19 coureurs versus VER tegenover 19 coureurs. In dit artikel wordt een balans opgemaakt die kant nog wal raakt. Neemt niet weg dat de feiten staan, dat ontken ik niet en die zijn zeker gebeurt, maar vergelijk dan ALLES.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Patrob

      Waarom stoppen bij het moment dat Verstappen in F1 kwam? Neem dan ook de beginjaren van Hamilton mee in de vergelijking. Of negeer je die nu bewust omdat dat in het nadeel van Hamilton zou zijn? In je betoog vergeet je gemakshalve de ontwikkeling die een coureur in de eerste jaren van zijn carriere doormaakt. Een periode waarin elke coureur fouten maakt. Door te kijken naar pak 'm beet de laatste drie jaar kijk je naar de doorontwikkelde coureur Verstappen en ook de doorontwikkelde coureur Hamilton, hetgeen mijns inziens het meest eerlijke vergelijk (gezien de jaren ervaring zou dit eigenlijk nog wat in het voordeel van Hamilton moeten zijn). Je kunt niet gemakshalve grenzen aan gaan geven, zodat de cijfers jou kant opvallen wat de site hier doet is een prima vergelijking, gedaan ook in het licht waarmee de FIA zelf met zijn straffen omgaat (schrappen na 12 maanden). Daarnaast is de clash met Leclerc beoordeelt en niet als fout gezien door de stewards. Dat was dus gewoon binnen de regels blijkbaar.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Wilard

        Vooruit dan, kan er nog wel een bij voegen dan, Monaco alwaar VER bij het uitkomen van de tunnel HAM een tik geeft op de achterzijde waardoor HAM de bocht niet haalt. Nogmaals, het is niet te vergelijken en om situaties met ALB erbij te halen om het muntje in negatieve zin te laten vallen naar HAM is niet correct. Dan zal je alle situaties moeten bekijken, ook VER richting andere coureurs waarbij VER de fout inging en niet alleen de 'fouten' van HAM versus RedBull en dan maar gemakshalve ALB erbij betrekken. En dat heeft he-le-maal niets te maken of iemand nu voor VER is of voor HAM. Als je kijkt naar de header foto zou je ook kunnen stellen (en we weten dat het anders is) dat HAM de bocht juist aansnijdt en probeert de witte kerbs te raken aan de rechterkant en dat VER zijn auto te ver naar binnen trekt (naar rechts). Het is maar net hoe je het wilt zien, toch?

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

      Bokworst

      Ja, RN 365. Als je statistiekjes gaat maken dan moet je het goed doen. Dus de hele populatie nemen van zowel VER als HAM van bijvoorbeeld de laatste 5 jaar. Het maakt niet uit wie welke actie op wie uitvoerd of uitgevoerd heeft. Het gaat erom om te kijken of het incidentieel is of met enige regelmaat. Daarnaast moet je daarbij ervaring natuurlijk mee laten wegen. Ik zou derhalve de eerste drie jaar van een coureur niet mee laten wegen, vooral in de rookie jaren. Elke beginnede coureur wil zijn stempel drukken. Dat zag je bij HAM in zijn start en ook bij VER. Niets vreemds aan. Objectieviteit zou in dit geval van analyse de boventoon dienen te voeren. Dat zie ik even niet. (en ja, ik ben een echte VER fan).

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Patrob

        Als de analyse, zoals in dit geval, overduidelijk aantoont dat Hamilton bij veel meer incidenten betrokken is geweest dan Verstappen, dan betekend objectief zijn ook dat je moet zeggen dat Hamilton bij meer incidenten betrokken is. Als je namelijk na deze analyse zou gaan zeggen dat je er geen uitspraak over kan doen, dan bestempel je namelijk jezelf als een behoorlijk idioot.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Beter weten

        Bijvoorbeeld de laatste 5 jaar ? Neem dan de laatste 10 jaar ! Dus het maakt niet uit over welke tijd, het gaat over het nu ! En dan gaat Lewis vaak genoeg in de fout, zeker voor zo’n ervaren rijder. Of moet ik zeggen dankzij de ervaring.

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    Jurre

    De statistieken zeggen het, de mercedes mannen/vrouwen/fans spreken het tegen. Wie of wat is hier niet geloofwaardig

  6. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    ZitiZinZ

    Coureurs met een agressieve rijstijl maken nou eenmaal een sport als F1 aantrekkelijk om naar te kijken. Stel je F1 eens voor met 20x Bottas dan kijkt er geen hond meer naar

  7. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Ray1102

    Eens te meer het bewijs dat het sanctiesysteem van de FIA niet deugt. Meneer heeft dus de afgelopen twee jaar drie keer een Red Bull eruit getikt waarmee hij mede de carrière van Albon heeft verprutst en Max het ziekenhuis in rijdt. Red Bull daardoor flink puntverlies (68 punten) en de bonnetjes mogen ook betaald worden. Lewis rijdt vrolijk door en pakt winst. Op die manier blijft hij het natuurlijk doen, want hij heeft er profijt van, je kunt het hem bijna niet kwalijk nemen. Daarom moet de regel komen : ben jij schuldig aan een incident ten gevolge waarvan een ander zijn race moet staken, dan mag jij ook gaan douchen + wat punten op je licentie. Tevens dient het herstellen van de schade buiten de budgetcap te vallen en geen gridstraf op te leveren.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Wabse

      Of het team mag de rekening indienen bij het andere team. Als extra straf wordt dat team dan geraakt in zijn budget

  8. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Liefhebber sinds 1994

    @Krijgnouwat, Vroeger ging het vaak over de inhoud en was men formule 1 fan. Sinds de komst van Max(ik ben fan) zijn er helaas veel hooligans bijgekomen die niet kijken voor de sport maar puur omdat Max een hype is en men weer de kans krijgt om zich af te reageren op de "tegenstander". Echter ben ik geen hooligan maar liefhebber van de formule 1 en fan van Max. Het vuur wat jij aanhaalt is de rivaliteit die dit seizoen juist zo spannend maakt. Ga dit aub niet linken aan haat en racisme want dat is het niet. En als dit soort artikelen niet meer mogen worden geschreven omdat het mogelijk haat en racisme doet aanzwellen dan hoop ik dat vandaag nog alle social media wordt verboden.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      mpa

      Goed punt, en overigens een goed artikel. Zelf noem ik mijzelf ook een F1 liefhebber, en heb eigenlijk een hekel aan voetbal vanwege alle rellen en hooligans die de sport zwaar in een verkeerd daglicht zetten. Hopelijk blijft dit de F1 bespaard. Ondank alles wat afgelopen weekend is gebeurt kan een Hammilton supporter zonder problemen naast mij komen zitten in Zandvoort. Laten we met z'n allen sportief blijven, het is tenslotte het onsportieve gedrag dat we met z'n allen veroordelen dus laten we zelf het goede voorbeeld bljven geven.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Liefhebber sinds 1994

        Precies dat vind ik prachtig aan de F1 dat je je geen zorgen hoeft te maken over naast wie je op de tribune zit. Het gaat om de F1 en je helden en niet om het gevecht aangaan met de persoon die het andere shirt draagt. Ff serieus he mensen.. dat is wat hooligans doen en dat is best wel triest.

  9. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Justin Baldew

    Lewis racet al 14 jaar in de F1, Max pas 6 jaar. Logisch dat je meer incidenten op je naam hebt staan. Wat een onzin artikel

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      AH19

      Gelukkig kijken ze ook vanaf 2019. Dan is het niet meer zo logisch dat je meer incidenten hebt, of je moet dus wat vaker fouten maken/agressiever racen.

  10. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Liefhebber sinds 1994

    @Krijgnouwat, Ja dat wil ik wel. Lewis loopt te koop met het feit dat Max een "te" agressieve coureur is. En dat wordt best wel makkelijk overgenomen. Vandaar een stukje onderzoek waarbij wat zaken op een rijtje worden gezet. Maar leg jij mij nu eens uit wat daar mis mee is.

  11. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_ls.png

    Hunter

    Tja Lewis en MB waren al begonnen met vuil te gooien op het moment dat RB sneller ging dan MB dus het bewerken van de publieke opinie was al in volle gang .

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

      RoDu

      Lewis Hamilton heeft een reprimande gekregen, omdat hij een stuk over het gras reed bij de pitstraat op Hockenheim circuit , geen straf anders had Bottas gewonnen .......

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

      Tijdsverschil

      Weet niet zeker welk jaar, maar ook nog drie plekken straf, nadat hij niet van het gas ging toen bottas van de baan ging tijdens kwalificatie in Oostenrijk.

  12. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    ikweetmeeroverf1danjij

    hij rijd ook al 10 jaar langer in de f1, dat het een incompetente flapdrol is die absoluut niks doet om de stereotypes te doorbreken leek me ook wel bekend

  13. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    RonMVV

    Als ik nog één keer de zin"" Max Verstappen gaat zich niet tot dat niveau verlagen"" lees, gooi ik mijn laptop uit het raam. Verder prima site. Pas vorige maand gevonden.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Beter weten

      Dat blijft staan, dat is namelijk de uitnodiging om de podcast te beluisteren. Ik zou mijn opmerking maar terugtrekken want je laptop verliest het gegarandeerd.

  14. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    autodummyofzo

    hoef niets te zeggen kijk zelf maar https://www.youtube.com/watch?v=KR48Q5U0AGA https://www.youtube.com/watch?v=GQ5aDl70aCA

  15. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    Coralmar

    Je hoeft de vraag niet te stellen of Hamilton geluk aan zich blijft houden. Je kunt wel stellen dat hij altijd geluk heeft.

  16. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Kicoh71

    Als ik de reacties zie over ophitsing, Mercedes doet niet anders, ze blijven maar reacties uitlokken met hun uitspraken. Uitspraken die elke fatsoensnorm overschrijden dan hebben we het nog niet over de schuldvraag gehad......Mercedes blijft de media opzoeken en het steekt hen dat RB en Max zo rustig blijven. Ik vind het interessant om statistieken te lezen waar feiten in staan dat dan blijkt dat Hamilton ook vaak agressief rijdt komt Mercedes fans natuurlijk niet goed uit. Max wordt al jaren agressief uitgemeten in de media dit is vrijheid van meningsuiting en nu het niet in jullie straatje past is het haat zaaien. Je moet ook gewoon kunnen incasseren en verder gaan en als jij er van overtuigd bent dat Lewis "schoon" is, is er toch niets aan de hand?

  17. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Patrick4500

    Hoe dan ook strafpunten op licentie is niet zwaar genoeg, binnen een jaar mag er dus bewust iemand 6 keer eraf knikkeren voor je een race niet mee mag doen. Tel het zwaarder en haal sowieso de strafpunten meteen ook van de racepunten af van die wedstrijd

  18. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    CdV33

    Wat niet ter sprake is gekomen is dat Max in een mindere auto (2019 en 2020) het aller uiterste uit z’n auto heeft gehaald en meer risico’s moest nemen om te presteren. Hamilton daarentegen rijdt/ reed in een auto op rails en met twee vinger in z’n neus de ene na de andere overwinning. En dan nog meer strafpunten dan bv een MV , als iedere F1 kenner nu nog niet wakker is dan weet ik het niet. Max had voor mij nooit dat imago en zal dat ook nooit krijgen

  19. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    Furious-Robson,42

    #Redactie../ Ruud..Jullie krijgen 100.000 Duimen omhoog van mij! Heerlijke analyse.en 100% Waarheid. Bedankt,want ik heb deze vraag ergens gelezen van een fan, om dat eens te doen. Hartstikke bedankt! Dit gaat nu ook de media rond. Kijken wat Merc en vooral Ham daarop te zeggen hebben??

  20. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    spyromadnes

    Sorry maar als ik de kop lees denk ik dat ze alles bekijken maar nee alleen van de afgelopen 2 jaar ff leuk feitje dan Lewis zit al 14 jaar in de f1, 8x heeft hij iemand eruit gereden die de race dan ook moest staken. Verstappen heeft in zijn f1 loopbaan 14x iemand eruit gereden die de race erna moest staken en dan heb ik het niet over het totaal ophelegde straffen en strafpunten.... Denk ook dat verstappen en lewis beide schuld hadden op die crash lewis mist apex en berstappen stuurt in ziet hamilton en stuurt feller in

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

      Tijdsverschil

      @spryomadnes 14x? Dat is meerdere keren per jaar. Mijn geheugen is waarschijnlijk niet meer zo best, dus zou je me ff kunnen helpen?

  21. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Snelle Garrit

    Volgens mij kan Max het gevecht pittiger aangaan. Indien Hamilton dit kunstje van Silverstone herhaalt zal de FIA toch echt in moeten grijpen.

  22. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Liefhebber sinds 1994

    Kan iemand mij vertellen waarom alle reacties van Krijgnouwat zijn verdwenen?

  23. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Lorenzo Schoovaerts

    Silverstone lag in het beste geval ook aan Max. Dus die 50 verloren punten dankt hij wel wat aan zichzelf. De lekke band lag volgens Pirelli aan te weinig druk in de banden. Dat is een vorm van valsspelen omdat je dan ook meer grip hebt. Helaas verliep het fout. Het klopt wel dat Lewis vrij vaak een red bull aan tikt. Dat is niet netjes. Silverstone lag echter niet aan Lewis zoals de nieuwste beelden en telemetrie bevestigen. Nu ja, dit is een Nederlands webstek dus Max kan duidelijk niets fout doen. :-D

  24. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    En er voorbij!

    Bedankt voor je analyse Ruud, het lijkt wel een standaard truc van Hamilton om in de binnenbocht het achterwiel te raken waardoor de tegenstander eruit vliegt. Als dat al een paar keer eerder is gebeurd begint het op opzet te lijken...misschien dat red bull dit kan inbrengen als nieuw bewijsmateriaal als ze in beroep gaan bij de FIA!

x
Positief tegengeluid Vettel werpt blik op Red Bull: "Zeer waarschijnlijk"