Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Lewis Hamilton

Hamilton wil met de nieuwe F1-regels graag van DRS af

In de discussie over Formule 1-regelwijzigingen voor 2021 heeft Lewis Hamilton zich al vaker gemengd. De Brit heeft het verwijderen van het Drag Reduction System (DRS) daarbij hoog op zijn verlanglijstje staan.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

Lewis Hamilton heeft zich al vaker uitgesproken als een tegenstander van DRS. Het openklappen van de achtervleugel zorgt voor verminderde luchtweerstand en is beschikbaar in DRS-zones indien een auto op minder dan een seconde van zijn voorganger rijdt. Volgens de Brit is het een soort noodzakelijk kwaad. "Er is niets wat ik er aan kan doen, maar ik denk dat het waarschijnlijk nog wel een tijd bij de Formule 1 zal horen", zo wordt hij geciteerd door RaceFans.

De Mercedes-coureur, die tijdens de aankomende Grand Prix van Mexico zijn zesde wereldtitel kan veroveren, meent dat DRS inhaalacties echt minder bijzonder maakt: "Sommige inhaalacties kun je al halverwege een recht stuk uitvoeren, dat is natuurlijk niet zo spannend. Je wilt dat juist in een bocht doen, door aan de binnenkant bij een andere auto te zitten. Maar zo is het nu eenmaal. Het stoort me niet heel erg, je moet namelijk nog steeds wel in de positie komen om het te kunnen gebruiken."

De discussie over de nieuwe regels voor 2021, waarbij vooral gesproken over het technische reglement, wordt nog volop gevoerd - onder meer tijdens topoverleg tussen de teams, FIA en F1 afgelopen woensdag. Volgens het huidige plan zouden de nieuwe auto's vanaf 2021 minder turbulente lucht moeten opwekken. "Ik weet niet of ze DRS willen behouden in 2021. Dat stel ik me wel voor, maar hopelijk kunnen we elkaar beter volgen, waardoor het systeem niet meer nodig is", aldus Hamilton.

Sportief F1-directeur Ross Brawn gaf eerder al aan dat DRS waarschijnlijk in stand gehouden wordt voor 2021, al wil hij wel kijken of het systeem kort daarop al achterwege gelaten zou kunnen worden.

Luister hieronder naar de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, waarin Tom Coronel, Joe van Burik en Rudy van Buren uitgebreid terugblikken op de Grand Prix van Japan.

1 reactie