Mercedes had haar beide coureurs op pad gestuurd met verschillende strategieën, waarbij Lewis Hamilton ook nog eens profiteerde van de Safety Car-periode. De Brit kon een 'gratis' stop maken en zo de leiding in de race behouden. In de slotfase van de Grand Prix maakte Valtteri Bottas een extra stop, om te wisselen naar een set van de zachte band. De teamleiding van Mercedes plande ook voor Hamilton een extra stop in, om zo zijn leidende positie te verdedigen, maar werd overruled door haar coureur. "Het is niet altijd makkelijk om tijdens races waarin je in gevecht bent met anderen de juiste keuze te maken. Wij dachten een vrije stop te kunnen maken voor de zachte band tegen het einde van de race. Met het oog op een mogelijke Safety Car wisten we dat we op de harde band kansloos zouden zijn in de slotfase. Het was een 50/50 beslissing, maar we vroegen aan Lewis hoe hij daar over dacht", licht Wolff toe ten overstaan van RacingNews365. "Hij maakte de juiste keuze. Wij waren bang voor blaarvorming, maar de band hield het tot het einde. Zijn call was de juiste. De snelste ronde van Lewis was onvoorstelbaar op banden die 32 ronden oud waren en hij reed ook nog eens op de hardste compound. We hadden in de briefing gezegd dat het niet nodig was om de snelste ronde te rijden voor onze coureurs, maar hij reed een geweldige ronde." Wolff geeft alle credits aan Hamilton: "Hij versloeg onze eigen data en haalde meer uit de banden dan wij voor mogelijk hielden." Met medewerking van Joe van Burik.
Meest gelezen