Het Yas Marina Circuit ziet er na een aanpassingen iets anders uit dan we gewend zijn van voorgaande jaren. Toyoharu Tanabe verwacht dat dit invloed zal hebben op de krachtbronnen bij Red Bull en AlphaTauri. "Het idee is dat er meer inhaalmogelijkheden zijn en dat gaat effect hebben op het managen van de batterij in onze motor", legt de technisch directeur F1 van Honda uit. Tanabe belooft alles op alles te zetten om een gooi te doen naar beide wereldtitels. "We gaan de prestaties van de krachtbron maximaliseren met alle data, zowel van de vorige races als van de simulator en de vrijdagtrainingen. Helaas is het tegelijkertijd ook onze laatste race van het Honda F1 project. We zullen keihard gaan vechten voor de kampioenschappen, tot aan het einde."
Ook Masashi Yamamoto, directeur van Honda Motorsport, is van de partij in Abu Dhabi. "Eindelijk zijn we bij de laatste race van het seizoen aangekomen", zo trapt hij af. "Dit weekend zal het hoogtepunt zijn van Honda's afgelopen zeven jaar in de Formule 1. Daardoor kijk ik met gemixte gevoelens, zowel goed als slecht, naar uit naar het laatste weekend. De kampioenschappen zijn nog niet beslist en we gaan zo hard vechten als we kunnen." "Honda keerde in 2015 terug in de Formule 1, al ging het project niet gelijk helemaal lekker. We hebben veel hoogte- en dieptepunten meegemaakt en het was heel zwaar. Als ik nu echter terugkijk op het begin, dan kan ik alleen maar trots zijn op hoe we de laatste race in gaan. De titels binnenslepen is onze droom en deze droom ligt ineens binnen handbereik." Yamamoto durft niet te zeggen wat de kansen zijn op het winnen van de wereldkampioenschappen. Max Verstappen en Lewis Hamilton staan op een gelijke WK-stand, maar in de constructeursstand staat Red Bull achter. "Ik durf echt niet te zeggen of we gaan lachen of huilen na de race op zondag, maar we gaan er met een vechtersmentaliteit in. We volgen onze droom tot aan de finishlijn en delen alle fijne momenten met de fans die ons zoveel steun hebben gegeven. Daar zijn we ze enorm dankbaar voor."
Meest gelezen