Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Max Verstappen

Horner onthult reden voor uitvalbeurt Verstappen

Christian Horner heeft iets meer verteld over de remproblemen van Max Verstappen in Australië. De Nederlander moest zijn auto al vroeg in de garage parkeren.

Verstappen DNF Australia
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Geen tiende zege op rij voor Max Verstappen in de Formule 1. De Nederlander kwam na een paar rondjes al binnen met een rokende en ontploffende rem en viel zo al snel uit in Australië. De remproblemen speelden hem vanaf de start parten, want Carlos Sainz kon hem passeren na een foutje in de tweede ronde. Red Bull-teambaas Christian Horner legt uit wat er misging bij de bolide van Verstappen.

"De remklauw greep zich aan het begin van de race vast aan de remschijf", vertelt Horner tegenover onder meer RacingNews365. "Je kon zien dat hij steeds heter werd. Daarom leek het er in de tweede ronde al op alsof Max met de handrem erop reed. Hij had een momentje in de derde bocht, waarna Sainz hem kon passeren. Max probeerde daarna de auto op te lijnen om Sainz te passeren, maar had opnieuw een momentje. Daarna begon de rem te roken en vloog hij in brand. Het is frustrerend."

Bewijs

Horner legt uit waar de frustratie vandaan komt. "Het is onze eerste mechanische uitvalbeurt sinds de Grand Prix van Australië in 2022. In zekere zin is dat het bewijs van de kracht en het ontwerp van de auto, maar het is natuurlijk frustrerend om nul punten te scoren met Max. We vochten vooraan het veld."

De Brit begrijpt wel waarom Verstappen boos uitstapte. "Het is logisch dat een coureur gefrustreerd is na een uitvalbeurt. Maar hij deed heel vriendelijk tegen het team en alle monteurs. We zijn allemaal één team en het doet voor iedereen pijn. We moeten van dit moment leren en het is ook bijzonder dat we twee jaar geen mechanische problemen hebben gekend. Het is een kwestie van de oorzaak begrijpen, leren en verder gaan. Het is opmerkelijk dat Max nog steeds aan de leiding staat in de WK-stand, zelfs met deze uitvalbeurt, maar er zijn veel lessen te leren."

Ook interessant:

Kunnen we van een enerverende GP van Australië spreken? Qua spanning misschien niet, maar er gebeurde genoeg. Red Bull blijkt niet onfeilbaar en dat is iets waar de concurrentie maar wat graag gebruik van wil maken.

Abonneer je op ons YouTube-kanaal en mis niets van de Formule 1.

Abonneer je op ons YouTube-kanaal.

Praat mee!

Viaplay
x
Video Droomoverstap Hulkenberg zet F1-coureursmarkt op scherp