De vele crashes in de GP van Australië zorgden ervoor dat diverse keren de safetycar de baan op kwam. Isack Hadjar, Jack Doohan, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Liam Lawson en Gabriel Bortoleto. Allemaal schoten ze door het natte weer van de baan en zorgden ze ervoor dat de rest van het veld achter de safetycar moest blijven.
In droge omstandigheden is het dan niet zo'n probleem als een bergingswagen tegelijk op de baan is, om de gecrashte auto van het circuit te halen. In de natte omstandigheden die Melbourne teisterden, kun je je afvragen of dit wel zo'n goed idee was. Was het niet beter voor ieders veiligheid om op een natte baan te kiezen voor een rode vlag, zodat alle brokstukken netjes en veilig verwijderd kunnen worden?
"Ik denk dat het nooit goed is om bergingswagens op het circuit te zien. Als de auto's aan het rondrijden zijn en er zijn nog steeds auto's die willen aansluiten bij de groep... Ik neem aan dat ze daar naar zullen kijken", zegt Christian Horner tegen onder meer RacingNews365.
"Ze (de FIA, red.) hebben ons allemaal geïnformeerd. Het was dus aan ons om de coureurs te informeren. Maar het is altijd lastig, vooral op een circuit dat nogal nat is. En we hebben veel auto's zien schuiven, ook met ervaren coureurs. Soms denk je dat we dan gewoon moeten stoppen en een herstart houden."
Abonneer je op ons YouTube-kanaal en doe automatisch mee – verder hoef je niets te doen!
Win een Verstappen cap!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!