Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Japanse leverancier krijgt schuld van uitvallen Vettel in Japan

Het F1-seizoen voor Sebastian Vettel verloopt de laatste races dramatisch. Van crashes tot en met mechanische defecten, alles komt op zijn pad. In Japan viel de Duitser uit met een kapotte bougie.

Een onderdeel van een paar tientjes dat nog voor de start kapot ging. Bij Ferrari is men niet blij en wijst men met de beschuldigende vinger naar leverancier NGK.

Voor het Japanse bedrijf was het een zwart weekend, want NGK is gevestigd vlak bij het circuit van Suzuka. Juist voor eigen publiek ging het mis. Al voor de start was duidelijk dat Vettel de race niet zou finishen.

Ferrari-teambaas Arrivabene wijst met de beschuldigende vinger naar externe partijen. Voor de camera's van Sky Italia laat hij weten dat het team vertrouwen moet houden.

"Iedereen heeft kunnen zien wat er gebeurde. Heeft het team fouten gemaakt? Onze auto is goed genoeg en beter dan de componenten die dit hebben veroorzaakt. We moeten deze zwarte bladzijde omslaan en gemotiveerd doorgaan. De situatie moet geanalyseerd worden en dan moeten we met vertrouwen afreizen naar Austin."