Bij Red Bull ging het al voor het begin van het seizoen maar over één ding: het onderzoek naar teambaas Christian Horner vanwege vermeend grensoverschrijdend gedrag. Hij werd onderzocht door een externe advocaat en werd uiteindelijk vrijgepleit, maar tijdens de races in Bahrein en Saoedi-Arabië bleef het nieuws rond de Brit de paddock bezighouden. Zo was er zelfs het gerucht dat adviseur Helmut Marko geschorst zou worden en dat zou dan weer gevolgen hebben voor Max Verstappen, die zijn toekomst min of meer aan de Oostenrijker verbond.
Maar van die schorsing was uiteindelijk geen sprake en de rust keert, zo lijkt het tenminste, geleidelijk terug bij de Oostenrijkse renstal. Wel zou er een interne machtsstrijd gaande zijn binnen Red Bull. Voormalig teambaas in de koningsklasse van de autosport, Eddie Jordan, heeft inmiddels wel genoeg van de hele saga rond Horner. "Deze hele vibe, ik vind het verontrustend. Ik vind dat het niets met de Formule 1 te maken heeft", zo zegt Jordan in de Formula for Success-podcast.
"Ik wil over de coureurs horen, over de nieuwste technologieën. Ik wil weten waarom Williams geen nieuw chassis had in Australië en over de grote verbeteringen bij de verschillende teams. En we moeten opnieuw praten over iemand zoals Nico Hulkenberg die nu regelmatig punten scoort en dat is opmerkelijk", zo is het duidelijk hoe Jordan erover denkt.
"Het enige wat ik over Christian en Red Bull wil zeggen, is dat deze zaak privé en achter gesloten deuren had moeten worden afgehandeld. En er had een correcte oplossing moeten zijn voor dit soort problemen. Maar om het naar buiten te brengen, zo wordt iedereen gehypet. Iedere redacteur in de wereld van welk magazine of welke krant dan ook, als ze met iets komen over Red Bull en Christian Horner, ze zitten er bovenop, van de voorste tot de achterste pagina. Dat is echt een probleem", zo sluit Jordan af.
De beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!