Max Verstappen begon de race als derde, Sergio Perez als zesde. Na het begin van de race lagen de twee coureurs op plek twee en drie, nadat zeker de Mexicaan een prachtige opmars had gemaakt. Niet veel later koos Lewis Hamilton voor een pitstop, die relatief langzaam was, waardoor de Brit tijdens de pitstops ingehaald werd door zowel Verstappen als Perez. Vanaf dat moment controleerde Verstappen als leider de race, totdat het in ronde 46 helemaal mis ging en zijn band klapte. Volgens Marko was dat heel bijzonder, want de Red Bull-coureur ging niet eens tot het gaatje. "We controleerden de race op soevereine wijze. Max reed vooraan en klokte de ene op de andere snelste ronde. Hij reed niet eens op volle kracht, hij reed niet op de limiet. Hij controleerde de bandenslijtage optimaal", zo roept de Oostenrijker in gesprek met ORF . Volgens Marko waren er dan ook geen indicaties dat er iets aan de hand was met de linker achterband van Verstappen, die plots klapte. "Geen tekenen van vibratie of te hoge temperaturen. Opeens was het bam, een crash. Daar zakt je broek van af...", zucht de adviseur, die uiteindelijk zag hoe het nog enigszins goed afliep voor Red Bull. "Gelukkig was er nog de herstart. Het was wel even billenknijpen met Perez, want hij had wat kleine problemen. Hoe langer de race doorging, hoe groter die problemen werden. Uiteindelijk liep dat allemaal goed af. Het was gewoon zonde (dat Max uitviel, red.), want we hadden onze leiding in het kampioenschap drastisch uit kunnen breiden."
Meest gelezen