Max Verstappen moest er maar liefst vier maanden op wachten, maar weet door de zege in de sprintrace in Austin eindelijk weer wat winnen is in de Formule 1. Sowieso is het gevoel van Verstappen in de Red Bull RB20 een stuk beter dan de afgelopen tijd en de auto lijkt op het oog ook een stuk stabieler op de baan te liggen. Helmut Marko gaat in op de ommekeer bij de Oostenrijkse renstal. Als een verslaggever van Sky DE stelt dat Red Bull de draad tussen Japan en China is kwijtgeraakt, legt Marko het verhaal uit.
"Ik denk dat we het al een beetje kwijt waren. De moeilijkheden werden alleen verdoezeld door de vaardigheden van Max. Je zag dat Sergio Perez steeds verder achterop raakte en Max kon het nog enigszins bijbenen", zo begint Marko zijn verhaal bij de Duitse zender. "Toen werd alles gewoon kritisch en onpartijdig geanalyseerd. Men realiseerde zich ook dat de correlatie tussen de windtunnel en de simulator niet klopte."
Marko vervolgt: "Daarna hebben we ons er gewoon stukje bij beetje doorheen gewerkt. En de belangrijke performance van de auto komt vanuit de vloer. Het waren drie fases. Eerst in Bakoe, toen in Singapore en nu hebben we de definitieve versie hier in Austin. Die heeft ons godzijdank naar de goede richting geleid", zo sluit Marko af.
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op F1-schaalmodellen en caps.
Abonneer & winMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!