Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
McLaren

McLaren hoopt Red Bull in 2020 door koersverandering bij te kunnen halen

Dit seizoen presteert McLaren bijzonder goed, maar alsnog is het gat naar de top drie teams overduidelijk aanwezig. Een koerswijziging wat betreft het design van de auto moet daar verandering in gaan brengen, zo vertelt de teambaas van het Britse team.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © McLaren

Het McLaren-team, een van de renstallen met de meeste historie in de Formule 1, is bezig aan haar beste seizoen in de Formule 1 sinds de start van het hybride tijdperk in 2014. Het team lijkt met nog vier races te gaan vrijwel verzekerd van de vierde positie en is eigenlijk al vrijwel het gehele seizoen 'the best of the rest'.

Toch is het gat naar de top drie teams nog steeds aanzienlijk groot. De achterstand in het kampioenschap op het derde team in de rangorde, Red Bull, bedraagt namelijk 212 punten. Dat moet volgend jaar anders zijn, zo hoopt het Britse team.

De regels veranderen in aanloop naar het 2020-seizoen nauwelijks, waardoor het logisch lijkt om verder te borduren op het design van de huidige MCL34. Toch kiest McLaren ervoor om de filosofie achter het design van haar bolide om te gooien. De focus ligt momenteel dan ook al vrijwel in zijn geheel op het komende seizoen, zo vertelt teambaas Andreas Seidl tegenover Crash.net.

"We zullen de komende races nog wat minimale upgrades meenemen, maar tegelijkertijd werken we al vol gas aan de auto voor 2020. Momenteel denken we niet dat we heel veel onderdelen van dit seizoen mee zullen nemen naar het volgende jaar. Voor ons zou dat ook gewoon onlogisch zijn."

"We willen namelijk het gat naar de top drie dichten onder de huidige regels. Een echte radicale verandering zal het niet zijn, maar om het te kunnen bewerkstelligen, moeten we een grote stap maken. Dat houdt in dat veel concepten van onze auto zullen veranderen", aldus de Duitse teambaas.

Luister hieronder naar de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, met Tom Coronel, Joe van Burik en Rudy van Buren.

4 reacties