Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
McLaren

McLaren-flexwing doet opnieuw wenkbrauwen fronsen

De achtervleugel van McLaren blijft de gemoederen bezighouden in de Formule 1. Zeker als we de beelden zien vanuit Japan, waar de achtervleugel nog steeds erg lijkt te flexen...

Piastri McLaren rear wing
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

De achtervleugels in de Formule 1 domineren begin 2025 het nieuws. De FIA had gehoopt om met de strengere richtlijnen voor het seizoen het 'mini DRS-effect' uit te bannen, maar tijdens de openingsrace in Australië bleek al snel dat dat niet het geval was. De grootte van de opening van de vleugel was in Melbourne nog 2 millimeter, maar werd in China al verkleind naar een halve millimeter. Toen hadden de teams nog een marge van van 0,25 millimeter, maar sinds de race in Japan moesten de teams zich echt aan de marge van een halve millimeter houden.

De FIA liet in China al weten dat vier of vijf teams de achtervleugel moesten aanpassen, waarbij Haas en Alpine hebben toegegeven dat ze aanpassingen moesten doorvoeren. Ook de naam van McLaren werd veel genoemd, maar tot op heden is nog steeds niet duidelijk of ze iets hebben moeten aanpassen. De auto's van Lando Norris en Oscar Piastri zijn echter nog steeds door de technische keuringen gekomen, waardoor de auto in ieder geval niet illegaal is. Bovendien werd de auto van Norris na de race in Suzuka onderworpen aan een aantal tests, waarbij alles legaal is bevonden.

Maar als we beelden zien vanuit het weekend in Japan, dan is het in ieder geval duidelijk dat de achtervleugel van McLaren nog aardig lijkt te flexen. Daar waar de vleugel bij het team uit Woking naar beneden wordt gedrukt op hoge snelheid, 'flext' hij weer terug in de normale vorm op lagere snelheid. Dat is bijvoorbeeld bij Red Bull veel minder tot bijna niet te zien.

Bekijk hieronder de vergelijking tussen McLaren en Red Bull! Én laat in onze poll weten wat er moet gebeuren met de achtervleugel van McLaren!

Bij winst van Verstappen, Piastri, Norris of een andere favoriet in Saoedi-Arabië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet 

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 50x je inzet!

Praat mee!

x
GP Saoedi-Arabië Red Bull verrast met grote update voor Verstappen