Vanaf het komende Formule 1-seizoen gaat McLaren een samenwerking aan met Unilever. Het bedrijf, waarvan de roots in Nederland liggen, is een van de wereldwijde marktleiders als het aankomt op onder meer voedsel- en schoonheidsproducten. Met wereldwijd ruim 150.000 werknemers en een omzet van een duizelingwekkende 55 miljard dollar is het bedrijf een absolute wereldspeler te noemen. Het partnerschap zal zich voornamelijk richten op technische kant van beide bedrijven. Zo zal er de komende jaren veel kennis worden uitgewisseld tussen de twee partijen en zal er bijvoorbeeld een Engineering Academy worden opgericht, waar technisch talent kan worden klaargestoomd voor een overstap naar een van de twee bedrijven. McLaren-CEO Zak Brown is in zijn nopjes met de recent gesloten deal: "McLaren en Unilever zijn twee organisaties met wereldwijd een goede reputatie op het gebied van innovatie in de techische industrie. Dit partnerschap stelt ons er toe in staat om veel kennis en expertise uit te wisselen, die beide organisaties verder kunnen helpen", aldus de Britse eindverantwoordelijke van de historische renstal. Unilever verlaat Williams dus in plaats van McLaren. De naam van Rexona, een van de merken van Unilever, pronkte namelijk tot en met 2019 op de Williams-bolide, maar nu maakt het bedrijf de overstap naar McLaren.
Meest gelezen