Het Formule 1-team van Mercedes wil in Bakoe een protest indienen tegen Red Bull, mits het team van Max Verstappen en Sergio Perez daar gebruik maakt van de veelbesproken 'flexende' achtervleugel. De vleugel helt naar achteren op de rechte stukken, wat een hogere topsnelheid op moet leveren. "Ja, als de flexwing op de auto zit, met het voordeel dat die oplevert, dan gaan we naar de stewards en daarna gaan we naar de ICA (International Court of Appeal)", vertelt Wolff bij SkySports. "Ik hoop dat de FIA de zaken voor Bakoe oplost, anders gaat het erg vervelend worden." Red Bull had op haar beurt al gezegd dat de voorvleugel van Mercedes ook zou flexen. Wolff ontkent dat er problemen zijn met de Mercedes-vleugel. "We hebben onze voorvleugel geanalyseerd en die gedraagt zich exact op dezelfde wijze als die van Red Bull. Dan moeten we protest in gaan dienen tegen elkaars vleugels." "Het is duidelijk dat de achtervleugel meer buigt dan mag onder de regels. Het is onder de regels niet geclassificeerd als niet-conform, maar we zitten in een vacuüm waar een nieuwe test voor wordt ingevoerd na Bakoe. Het is wat het is, maar we hebben het netjes gespeeld in onze juridische positie en het levert gewoon een voordeel op." Wolff is sportief genoeg om Red Bull en Max Verstappen te feliciteren met hun zege in Monaco: "Vandaag is niet de dag om hierover te praten. Ze hebben ons eerlijk verslagen. De vleugel had niets te maken met hun performance hier. Ze waren beter, wij moesten incasseren en mijn felicitaties aan Red Bull."
Meest gelezen