De pechduivel sloeg op de zondag in Monaco wederom toe bij Mercedes en wederom was het Valtteri Bottas die de pech over zich heen kreeg. De wielmoer kwam niet van de auto, werd dolgedraaid door de wheelgun en uiteindelijk kon de onfortuinlijke Fin niks anders dan uitstappen. Na de race wilde niemand binnen een Mercedes een schuldige aanwijzen, Mercedes moest als team van het voorval leren, klonk het na afloop plichtmatig. Toto Wolff riep in gesprek met Auto, Motor und Sport nog wel dat Bottas misschien iets te vroeg stil was komen te staan, waardoor de hoek voor de man met de wheelgun wat ongunstig was, maar dat is dan iets wat ook die monteur had kunnen opvangen door iets op te schuiven. Hoe dan ook, het is gebeurd en Mercedes kijkt vooruit naar de Grand Prix van Azerbeidzjan in Bakoe. Echter, in de fabriek zal men nogmaals worden geconfronteerd met de slechte pitstop, want het wiel zit as we speak nog steeds op de auto. Als Mercedes' technisch directeur James Allison ten overstaan van onder andere RacingNews365 gevraagd wordt hoe men uiteindelijk het wiel van de auto heeft gekregen, moet Allinson bekennen dat dat niet is gelukt: "We kregen het wiel er niet vanaf, dus de auto stond al die tijd met het bewuste wiel er nog op in de garage." "We zullen het wiel met een slijptol en met pijn in ons hart van de auto moeten slijpen, maar dat is iets dat we pas bij terugkomst in de fabriek zullen doen."
Meest gelezen