Vanaf dit seizoen mogen de Formule 1-teams drie in plaats van twee MGU-Ks inzetten. Het motoronderdeel, dat kinetische energie (vandaar de K) omzet in extra vermogen, levert bij Mercedes echter wat kopzorgen op. Afgelopen weekend werd het onderdeel al vervangen bij Lewis Hamilton, nadat er uit de data verzameld op het circuit en op de dyno in de motorfabriek van Mercedes was gebleken dat er potentiële betrouwbaarheidsproblemen op zouden kunnen treden. Bij de Brit bleek bovendien uit de data dat die problemen zich al snel zouden kunnen voordoen, waardoor hij al afgelopen weekend een nieuwe MGU-K kreeg, in tegenstelling tot de rest van de door Mercedes aangedreven bolides. Aankomend weekend krijgen alle andere coureurs met een Mercedes-motor in navolging van Hamilton ook een vernieuwde MGU-K. Behalve Bottas gaat het dus om de coureurs van Racing Point en Williams. Daardoor hebben zij slechts vier races gereden met de eerste MGU-K, terwijl er waarschijnlijk nog minstens twaalf races aankomen. Hamilton moet zelfs dertien races doen met twee MGU-K's. Kanttekening is wel dat het oude onderdeel, dat nu dus vervangen is, eventueel later in het seizoen nog eens kan worden gebruikt - mits deze binnen de geldende reglementen opgelapt kan worden. Hoe lang houdt Red Bull Albon nog de hand boven het hoofd? Maakt Verstappen kans op een snikheet Silverstone? Dit en nog veel meer is hieronder te beluisteren in de Formule 1-podcast van RacingNews365 met F1-journalist Ruud Dimmers, F1-journalist Jesse Janse en host Thomas van Groningen.
Meest gelezen