Red Bull en Carlyle kondigden zojuist een samenwerking van meerdere jaren aan. Carlyle wordt daarmee de officiële investeringspartner van het team. Het is de eerste samenwerking in de Formule 1 met een dergelijke partij.
De logo's van Carlyle zullen te zien zijn op de auto's (zie afbeeldingen hieronder), maar ook op de teamkleding van de coureurs, evenals op de pitmuur en in de garages van het team.
Red Bull-CEO en teambaas Laurent Mekies heet Carlyle van harte welkom bij het team: "We zijn verheugd Carlyle bij het team te kunnen verwelkomen. Beide ondernemingen hebben talent, groots denken en de honger om op het hoogste niveau te presteren als fundament."
"Als een iconisch merk op het wereldwijde financieringstoneel brengt Carlyle een perspectief voor de lange termijn met zich mee, evenals een uitgebreid netwerk en we kijken ernaar uit om te werken aan een krachtige samenwerking, zowel op als naast de baan. De Formule 1 vraagt om een meedogenloze focus en precisie, kernwaarden die we ook terugzien in de manier waarop Carlyle werkt."
Red Bull brengt F1 aan de man
Harvey Schwartz, de CEO van Carlyle, is niet minder happy met de deal: "Onze industrie maakt een buitengewone transformatie door, gevoed door meer toegang tot particuliere markten en de groeiende belangstelling van een nieuwe generatie potentiële investeerders."
"Eenzelfde groei zie je in de Formule 1 van de Formule 1, waarbij Oracle Red Bull Racing vooroploopt in het aan de man brengen van de sport aan nieuw publiek wereldwijd. Dit partnerschap brengt twee teams samen die op hoog niveau opereren met innovatie en uitmuntendheid als drijfveer."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!