Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Ontevreden Verstappen is duidelijk: "Red Bull moet nog wat vinden"

Max Verstappen sluit ontevreden de vrijdag in Monaco af. Na wat experimenten in de tweede vrije training was hij minder tevreden met zijn Red Bull RB18 dan na de eerste oefensessie. Zijn team moet dan ook aan de bak.

Verstappen Monaco
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB Images

Max Verstappen sloot zowel de eerste als de tweede vrije training in Monaco af met de vierde tijd op het scorebord. Het gat naar de snelste man, in beide gevallen Charles Leclerc, groeide van VT1 naar VT2 echter van twee naar vier tienden van een seconde.

Verstappen zag zijn team experimenteren, maar dat pakte niet echt goed uit. "Ik denk dat we in het algemeen een paar dingen hebben geprobeerd om uit te vinden hoe de auto zich gedraagt. Na de eerste vrije training was ik iets meer tevreden met de auto dan na de tweede oefensessie", zo verklaart de Nederlander na afloop van de vrijdag.

Red Bull moet wat vinden

Verstappen benadrukt dat zijn team op weg naar de kwalificatie nog aan de bak moet, want de balans moet en zal beter. Met een tegenvallende balans kan hij in de krappe straten van Monaco namelijk niet het maximale uit zijn RB18 halen, benadrukt hij.

"Als de balans beter wordt, dan kan je de bochten meer aanvallen en rollen er vanzelf ook betere rondetijden uit. Vergeleken met Ferrari moeten we echt nog wat snelheid vinden. Nu komt het aan op het finetunen van de balans", zo klinkt hij nuchter, maar stellig.

Zware auto's

Het is de eerste keer dat er wordt geracet in de straten van Monaco met de nieuwe bolides. Deze zijn ten opzichte van de vorige jaren weer een stukje zwaarder geworden en dat is volgens Verstappen wel te merken. Verschrikkelijk is het echter niet.

"Het voelt wel wat anders aan dit jaar. Je merkt het gewicht van de auto. Ze zijn wat zwaarder en langzamer. Het is wat hobbeliger in de auto omdat deze dit jaar stijver is. Je hebt het alleen wat lastiger met het zicht en het is nog steeds hectisch om hier rond te rijden. Ik kan niet wachten op de kwalificatie", zo sluit hij toch positief af.

Ook interessant:

Nog volop werk aan de winkel voor Verstappen en Red Bull

In de nieuwste Formule 1-podcast blikken Ruud Dimmers, Tom Coronel en host Joris Mosterdijk terug op de GP van Spanje. Max Verstappen won, maar het ging niet vanzelf. Verder kijken ze naar de problemen van Ferrari, de comeback van Hamilton, vooruit naar de GP van Monaco en nog veel meer. Beluister 'm hieronder!

Formule 1 GP Monaco 2022 RN365 Nieuwsdossier

5 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
RN365-podcast Direct na de zomerstop weten we of Verstappen kampioen wordt