Max Verstappen sloot zowel de eerste als de tweede vrije training in Monaco af met de vierde tijd op het scorebord. Het gat naar de snelste man, in beide gevallen Charles Leclerc, groeide van VT1 naar VT2 echter van twee naar vier tienden van een seconde. Verstappen zag zijn team experimenteren, maar dat pakte niet echt goed uit. "Ik denk dat we in het algemeen een paar dingen hebben geprobeerd om uit te vinden hoe de auto zich gedraagt. Na de eerste vrije training was ik iets meer tevreden met de auto dan na de tweede oefensessie", zo verklaart de Nederlander na afloop van de vrijdag.
Red Bull moet wat vinden
Verstappen benadrukt dat zijn team op weg naar de kwalificatie nog aan de bak moet, want de balans moet en zal beter. Met een tegenvallende balans kan hij in de krappe straten van Monaco namelijk niet het maximale uit zijn RB18 halen, benadrukt hij. "Als de balans beter wordt, dan kan je de bochten meer aanvallen en rollen er vanzelf ook betere rondetijden uit. Vergeleken met Ferrari moeten we echt nog wat snelheid vinden. Nu komt het aan op het finetunen van de balans", zo klinkt hij nuchter, maar stellig.
Zware auto's
Het is de eerste keer dat er wordt geracet in de straten van Monaco met de nieuwe bolides. Deze zijn ten opzichte van de vorige jaren weer een stukje zwaarder geworden en dat is volgens Verstappen wel te merken. Verschrikkelijk is het echter niet. "Het voelt wel wat anders aan dit jaar. Je merkt het gewicht van de auto. Ze zijn wat zwaarder en langzamer. Het is wat hobbeliger in de auto omdat deze dit jaar stijver is. Je hebt het alleen wat lastiger met het zicht en het is nog steeds hectisch om hier rond te rijden. Ik kan niet wachten op de kwalificatie", zo sluit hij toch positief af.
Meest gelezen