Tijdens een interview met deze site laat Isola weten dat het niet gemakkelijk is om de enige bandenleverancier te zijn in de Formule 1: "In de afgelopen jaren is ons ontzettend veel gevraagd door de verschillende teams. Ieder jaar veranderen de meningen en de aanvragen waardoor het niet eenvoudig is om de bandenleverancier te zijn. De ene keer willen de teams dat de banden steviger worden en vervolgens vragen ze juist weer om meer pitstops. Dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op." Toch zijn Isola en Pirelli meer dan tevreden om de banden te leveren in de koningsklasse van de autosport. In 2020 heeft men een redelijk eenvoudig jaar doordat de teams hebben besloten verder te gaan met de 2019-band van Pirelli. Het jaar erop verandert men in de F1 echter van wielformaat, waardoor ook de banden een flinke verandering ondergaan. "De bedoeling is om de banden in 2021 minder snel te laten slijten, waardoor de coureurs nog meer kunnen pushen. Dat past ook bij de wagens die men in 2021 wil gaan gebruiken. Het reglement helpt ons dus met de keuze voor de nieuwe banden, al moet men niet vergeten dat F1-coureurs immer altijd zijn met het sparen van de wagen. Ze moeten namelijk niet alleen de banden onder controle houden, maar ook de remmen en de motor bijvoorbeeld.” "Toch valt het de fans meestal meer op dat ze bezig zijn om de banden te sparen, wat natuurlijk logisch is. De banden zijn altijd duidelijk in beeld en daardoor kan men goed zien wat er met de banden gebeurt."
Meest gelezen