Formeel heeft Red Bull nooit een protest ingediend tegen de flexibele voorvleugel van Mercedes, net zoals Mercedes nooit officieel protesteerde tegen de achtervleugel van Red Bull. Echter, de FIA doet uit eigen beweging onderzoek naar de vleugel van Mercedes, maar het stoort Helmut Marko dat daar weinig haast mee wordt gemaakt. "Als iet op aangeven van Mercedes onderzocht wordt, gebeurt dat altijd razendsnel. Er zijn al vraagtekens geplaatst bij onze achtervleugel, onze motor en onze bandenspanning. Al deze vraagtekens werden door Mercedes of Mercedes aangedreven teams bij onze auto geplaats." "Wij hebben bepaalde zorgen over de voorvleugel van Mercedes, die op onze onboardbeelden duidelijk beweegt. We wachten op een reactie van de FIA. We eisen opheldering", verduidelijkt hij in gesprek met AvD Motor & Sport Magazin . Red Bull is verzeild geraakt in een welles-nietes-spelletje met Mercedes, iets waar de Oostenrijker niet van opkijkt. Het hoort er in zijn ogen een beetje bij: "Naast de baan gaat het erom dat je het technische reglement volledig in jouw voordeel uitbuit en dat je de concurrent een beetje laat tegenwerken door de FIA." Over het gevecht óp de baan heeft Marko weinig te klagen met 32 punten voorsprong van Max Verstappen op Lewis Hamilton: "We geven onze antwoorden op de baan. Verstappen had ook de race in Bakoe makkelijk kunnen winnen, ware het niet dat hij een klapband kreeg. Het toont echter aan dat we met Red Bull op elk type circuit kunnen zegevieren."
Meest gelezen