Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Formule 1 Grand Prix Canada 2022

Red Bull en Ferrari verbreken avondklok in Canada

Red Bull en Ferrari hebben in de nacht van woensdag op donderdag in Canada langer doorgewerkt dan strikt genomen is toegestaan. Beide teams komen er echter mee weg.

Verstappen rear wing Baku
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB

Het Formule 1-circus is van Azerbeidzjan doorgevlogen naar Canada, een flinke reis, dat terwijl de tijd daarvoor dus beperkt was. Mogelijk dat Red Bull en Ferrari daarom wat langer door hebben gewerkt in de nacht van woensdag op donderdag dan volgens de regels is toegestaan.

De paddock was tussen woensdagavond 20:00 uur en donderdagochtend 09:00 uur 'dicht'. Het is dan niet toegestaan om op dat moment (aan de auto's) te werken. Red Bull en Ferrari deden dat ergens binnen die tijdspanne dus wel, waarmee ze de avondklok hebben verbroken.

Echter, per seizoen wordt dit voor ieder team maximaal acht keer door de vingers gezien. Voor Ferrari was dit de eerste keer van het seizoen, voor Red Bull de tweede keer. Het blijft dus zonder gevolgen voor de teams van onder andere Max Verstappen en Charles Leclerc.

Ook interessant:

Ontketende Verstappen heeft Ferrari-drama niet nodig

In de nieuwste RN365 F1-podcast blikken Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk terug op de GP van Azerbeidzjan. We bespreken onder andere Ferrari’s drama, de dominantie van Max Verstappen en de porpoising-problemen van Mercedes. Beluister de nieuwe podcast hieronder.

Formule 1 GP Canada 2022 RN365 Nieuwsdossier

6 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Goed nieuws voor Ferrari: FIA versoepelt F1-motorregels