Voor Red Bull breekt een cruciale periode aan. Het team brengt stapsgewijs updates mee, in de hoop dat het gat met McLaren gedicht kan worden. Max Verstappen komt in Miami dan ook in actie met een nieuwe vloer, al wil hoofdengineer Paul Monaghan niet gelijk van een revolutionaire update spreken. Hij reageert allereerst op de vraag wat Red Bull precies hoopt te bereiken: meer downforce of een betere balans?
"Een beetje van allebei", stelt Monaghan tegenover onder meer RacingNews365. "Daarom hebben we hem meegenomen. Het is relatief stabiel en weinig risico, want het gaat om een sprintrace. We hebben het (de deadline red.) gehaald. De mensen werken hard in de fabriek, waarna we het op de auto zetten en van de voordelen gaan genieten."
Maar waarom bestaat er weinig risico? "Wegens ons oordeel over de stabiliteit van de luchtstroom. Zoals je misschien hebt gelezen, zei ik dat de stabiliteit van de luchtstroom niet verandert. We verwachten niet dat het tot instabiliteit in de aerodynamica gaat leiden. We kunnen het op de auto zetten, want het geeft ons een paar kilo extra load."
Tegelijkertijd tempert Monaghan de verwachtingen. "Alles helpt. Als je bijvoorbeeld driftend heen en weer glijdt, worden je achterbanden waarschijnlijk te warm. We hebben wat stappen gezet en blijven dat doen. Je ziet het niet, maar het gaat geleidelijk. Het is echter geen Harry Potter-tijd. Er bestaat geen toverstok om ineens los te gaan en aan de horizon te verdwijnen. Het blijft ijverige, grondige engineering met slimme mensen. We komen er wel. Ik zag geen grote verschillen in Jeddah, dus misschien worden we wel beter..."
Bij winst van Piastri, Norris, Verstappen of een andere favoriet in Miami, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!