Het was bepaald niet de vrijdag waar Red Bull en Max Verstappen, en vooruit, ook Yuki Tsunoda, op hadden gehoopt. De Nederlander kwam niet verder dan P6 in de sprintkwalificatie en klaagde steen en been over de balans en grip van zijn RB21.
Technisch directeur Pierre Wache hinkt voor wat betreft het hoe en waarom op twee gedachten. Hij is zich er goed van bewust dat Red Bull het soms lastig heeft met het verteren van slechts één vrije training, maar ook een groter, onderliggend probleem sluit hij niet uit.
"Elk sprintweekend is lastig. De auto gedroeg zich niet zoals we verwachtten, met name op de zachte banden niet. Er lijkt iets mis te zijn met de auto. We kijken er naar om te bepalen of we iets moeten veranderen", aldus Pierre Waché na de sprintkwalificatie op Interlagos.
'Knap werk van Red Bul'
"Hoe dan ook, het is een goed leermoment met het oog op morgen, met het oog op de kwalificatie en de race. Maar we onderzoeken of we een probleem hebben met de auto of misschien wel met beide auto's."
De 'jongens in de pitbox' krijgen tot slot nog een compliment van Waché: "Knap werk dat ze de auto van Yuki Tsunoda hebben weten te repareren. Dat geeft ons niet alleen de kans om nog mee te doen, maar ook om nóg meer te leren."
Wat Red Bull misschien niet verkeerd uitkomt, is dat de teams na de sprintrace veranderingen mogen doorvoeren aan de auto, iets wat nog niet wat toegestaan toen enkele jaren geleden het sprintraceformat voor het eerst werd ingevoerd.
Zet Verstappen zijn indrukwekkende reeks voort in Brazilië? Als de Nederlander op het podium finisht krijg je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 x jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel









Praat mee!