Door de chaos bij de start, veroorzaakt door een remfout van Valtteri Bottas, kreeg de Grand Prix van Hongarije voor velen direct een andere wending. Kansen op punten gloorden voor teams die er normaal gesproken altijd ver buitenvallen. Ook bij Williams werd er gedroomd over een puntenfinish. Die droom werd door Nicholas Latifi (P8) en George Russell (P9) werkelijkheid, tot vreugde van laatstgenoemde.
"Ik was zo blij en bovendien nogal emotioneel. Het betekent namelijk zoveel meer dan alleen het resultaat. Het was drie jaar lang hard werken", zegt Russell tegen internationale media waaronder RacingNews365. "Misschien hadden we wat geluk vandaag, maar er zijn ook zoveel keren geweest dat we pech hadden. We verdienen dit echt."
Toen het hele veld - op Lewis Hamilton na - voor de herstart de pits in ging voor andere banden, plantte Russell bij het uitrijden richting het einde van pitlane zijn Williams vlak naast Esteban Ocon vooraan rij auto's om als tweede na de Mercedes aan de herstart te beginnen. De Brit gaf de plek later terug om gedoe met de wedstrijdleiding te voorkomen, maar liet wel een cheeky move zien, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.
"Ik dacht: screw it, we gaan er gewoon voor en zien wel wat er gebeurt. Maar ik was wel blij dat de FIA z'n verstand gebruikte en alleen zei dat ik de plek moest teruggeven. Ze begrepen wel dat het een gekke situatie was. Ze hadden me ook makkelijk een drive-trough-penalty kunnen geven."
Ook interessant:
Video: De tien meest bizarre Formule 1-auto's aller tijden
De Formule 1 zag al heel wat rare, opvallende of gewoon gerust bizarre auto's voorbij komen in haar rijke historie. RacingNews365 zet de tien meest bizarre F1-wagens voor je op een rijtje.