Op vrijdag was Williams het negende team dat haar Formule 1-bolide voor 2021 aan de wereld toonde. De kleurstelling was opvallend en George Russell vond mooi. "Ik hou van de nieuwe look. Er zit een vleugje historie in met een beetje geel. Het past bij het team, het is de start van een nieuw begin. Ik hou van de nieuwe identiteit, het blauw dat meteen in het oog springt en wat geel, dat mooi samen komt." Het was zeker niet de eerste kennismaking van Russell met de FW43B, zoals de opvolger van de FW43 heet. Samen met teamgenoot Nicholas Latifi werkte hij namelijk al een filmdag af op Silverstone. "De eerste indruk van de wagen was goed, op een koude natte dag op Silverstone. Er waren geen problemen, alles ging goed." De nieuwe wagen lijkt weer een stapje de goede richting op te zijn, hoopt Russell hard op. "We zien echt wel wat verschillen tussen de 2020 en de 2021 wagen op de simulator. Hopelijk klopt dat, maar dat weten we pas tijdens het eerste raceweekend in Bahrein", aldus de Brit, die vorig jaar in mocht vallen voor Lewis Hamilton in Bahrein. Dat hoopt hij vanaf 2022 permanent te mogen doen, of in ieder geval hoopt hij voor Mercedes uit te mogen komen. Hij is namelijk een junior van de Silver Arrows, dat in Russell de toekomst ziet. Dit jaar staat hij in ieder geval nog bij Williams onder contract, maar die verbintenis loopt aan het einde van het seizoen af. Concrete doelen wil hij niet echt formuleren, maar wel wil de jonge coureur opnieuw stappen zetten in zijn persoonlijke ontwikkeling. "Ik wil mezelf als coureur blijven verbeteren, dat is mijn doel. Het is onrealistisch om me op bepaalde plekken te richten. Ik moet gewoon blijven verbeteren en na elk weekend moeten we kunnen denken dat we alles uit het pakket hebben gehaald." Over drie weken kan hij daar mee aan de slag, als in Bahrein de eerste race op het programma staat. Als het aan Russell ligt kan dat weekend niet snel genoeg komen. "Ik kan niet wachten om weer te racen en om te zien hoe competitief we zijn. Ik wil weer racen en sta te popelen om weer terug te gaan naar circuits als Imola en Portugal."
Meest gelezen