Voor Max Verstappen was er lange tijd geen vuiltje aan de lucht in Montreal. In zijn Red Bull bepaalde hij het tempo en zelfs een afwijkende strategie ten opzichte van Carlos Sainz deed hem geen moment wankelen. Pas toen de Safety Car in de slotfase op de baan kwam, waarmee zijn voorsprong op Sainz verdween, werd het spannend. De Spanjaard reed zestien ronden lang binnen een seconde van Verstappen, maar die gaf geen krimp. "De Safety Car hielp niet. Ferrari was erg sterk tijdens de race, dus het was al moeilijk geworden om het gat (zonder stop van Sainz, red.) te dichten richting het einde van de race - zelfs op versere banden." Sainz dook direct de pits in nadat de gele vlaggen en een Virtual Safety Car-periode aanving, die uitmondde in een Safety Car. "Het was erg spannend in de slotfase en ik heb alles gegeven. Dat moest wel, want Carlos deed dit ook. Volgen hier is moeilijk, maar ik zag dat hij aan het pushen en dan weer laden was. Dat is wat makkelijker hier met DRS, maar de laatste rondjes was erg leuk."
"Dit jaar zijn we gelukkig snel op de rechte stukken. Ferrari was erg sterk en na de Safety Car hadden ze versere banden. Ik hou meer van aanvallen, dan van verdedigen, maar gelukkig pakte het goed uit." Verstappen koestert een royale voorsprong in het WK. Perez bezet met een achterstrand van 46 punten de tweede plaats, Leclerc kijkt op de derde plaats al tegen een achterstand van 49 punten aan.
Meest gelezen