Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Stake F1 Team

Stake F1 blijft aanmodderen met pitstops: "Definitieve oplossing is er nog niet"

Het draait in de Formule 1 allemaal om de race op zondag en dan kan een goede pitstop niet ontbreken. Maar met de derde race van het jaar voor de deur lijken de pitstopproblemen bij Stake F1 nog steeds niet te zijn verdwenen.

Bottas Australia
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Als Stake F1 kans wil maken op punten in de Formule 1, dan moeten de randvoorwaarden optimaal zijn. Maar daar ging het juist mis tijdens de eerste twee races van het jaar. Waar eerst Valtteri Bottas in Bahrein meer dan 52 seconden stilstond door een probleem met de wielmoer, was het in Djedda weer raak. Toen duurde de pitstop van Zhou Guanyu veel te lang en kreeg de Chinees te maken met hetzelfde probleem als Bottas.

"We moeten het probleem met de pitstops oplossen, want dat heeft onze performance enorm beïnvloed", zo zegt teambaas Alessandro Alunni Bravi tijdens de persconferentie van de teambazen in Australië. "We hebben na Djedda hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Al is het is niet eenvoudig, want het heeft niet te maken met één onderdeel. We hebben een paar oplossingen naar Melbourne meegenomen die het probleem zullen verminderen, maar bij de volgende races zullen we onze definitieve oplossing hebben."

'Kost tijd'

Daarna gaat Alunni Bravi dieper in op het probleem met de pitstops. "We hebben alle onderdelen opnieuw ontworpen om onze pitstops te verbeteren en we hebben ook ons materiaal veranderd. We hebben ontdekt dat er een probleem is met het ontwerp van een onderdeel en zijn bezig met het opnieuw ontwerpen van dat onderdeel. Maar dat kost natuurlijk tijd gezien de productie daarvan."

Dat houdt in dat Stake F1 hetzelfde materiaal gebruikt als in Djedda. "Maar we hebben dus wat maatregelen genomen. Ook hebben we wat aangepast in de processen voor de coureurs, bijvoorbeeld hoe ze de pitstop aan moeten pakken, net als wat processen voor de monteurs. We zullen misschien wat langzamer zijn, maar voor ons is het belangrijk om consistent te zijn en dat de auto wegrijdt", zo sluit de teambaas af.

Of dat Stake F1 de problemen daadwerkelijk onder controle heeft, dat wordt zondag pas duidelijk. De ogen zullen worden gericht op de pitstops van Bottas en Zhou tijdens de Grand Prix van Australië.

Verstappen aast op zijn eerste overwinning in China. Pak 50 keer jouw inzet bij Unibet als Verstappen de snelste ronde rijdt en wint!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

Viaplay
x
Data Verstappen worstelt ook in droge omstandigheden