Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Haas F1 Team

Steiner verklaart wisselvalligheid Haas: "Hadden meer naar coureurs moeten luisteren"

Haas presteerde in de eerste drie Formule 1-seizoenen sinds het teamdebuut in 2016 steeds beter, maar maakt nu een moeilijk jaar door. Teambaas Guenther Steiner erkent dat er teveel naar data is gekeken bij de ontwikkeling van de auto.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Haas

Na zeventien van de 21 Grands Prix staat de WK-puntenteller op 28, waarmee Haas op de negende plek staat in de stand om de constructeurstitel. Guenther Steiner en zijn coureurs hebben regelmatig hun frustratie geuit over de moeilijk 'grijpbare' bolide. Al vroeg in het jaar hadden Kevin Magnussen en Romain Grosjean moeite om de banden goed werkend te krijgen. Eerst leek dat euvel in de afstelling van de auto te zitten, later werd een de manier waarop deze neerwaartse druk opwekt aangewezen.

"Ik ga niet alles verklappen, maar we hadden beter naar de coureurs moeten luisteren toen ze hun mening gaven over wat de auto doet enzo, in plaats van naar de cijfers kijken. Dat kunnen we leren", zo verklaart Guenther Steiner de worsteling volgens uitspraken op Motorsport.com. "Dat is wat we moeten leren. En nu moeten we zorgen dat wat de coureurs zeggen correleert met de cijfers, om zo te begrijpen hoe we vooruit kunnen. We hadden veel anders kunnen doen na Barcelona."

Volgens Magnussen helpt daarbij niet mee dat moderne F1-auto's van zichzelf veel meer grip op wekken dan de vorige generatie, waarmee tot en met 2016 werd gereden. De Deen stelt dat daardoor de nuanceverschillen veel meer van belang zijn om de juiste prestaties te bereiken.

Kan Max Verstappen wederom winnen in Mexico? Luister in de nieuwe F1-podcast van RacingNews365 wat de heren Tim Coronel, Joe van Burik en Jeroen van Inkel daarover te zeggen hebben.

2 reacties

    Breaking Red Bull ontdekt het probleem in Honda-motor Verstappen