Voor Red Bull breekt er een belangrijke winter aan. Het team schoot als een raket uit de startblokken in 2024, maar raakte vanaf de Grand Prix van Miami het initiatief kwijt aan McLaren. Grote balansproblemen staken de kop op, waardoor Max Verstappen alle zeilen moest bijzetten om zijn vierde wereldtitel binnen te slepen. Na een interessante strijd met Lando Norris ging Verstappen er uiteindelijk wel weer met de trofee vandoor.
Richting 2025 is nieuw succes echter geen zekerheidje. Red Bull moet verbeteringen doorvoeren, iets waar Pierre Waché een cruciale rol in vervult. De Fransman is de technisch directeur van het team en kwam na het vertrek van Adrian Newey meer in de schijnwerpers te staan. Waché deelt in een interview met RacingNews365 een voorzichtige hint over het uiterlijk van de nieuwe RB21.
"Natuurlijk gaan we ontwikkeling zien en zullen we sneller zijn op een aantal circuits, maar het is heel moeilijk om performance te vinden", begint Waché zijn verhaal. "Ik weet niet of je het met de anderen hebt besproken, maar voor ons wordt het moeilijk."
Toch weet Waché wel hoe het uiterlijk ongeveer wordt vormgegeven. "Als je naar het zichtbare aspect van de auto kijkt, heeft iedereen ongeveer hetzelfde concept als wij in 2022, met een breder bodywork aan de achterkant. Het gaat er echter meer om hoe je de auto onderhuids ontwikkelt. We zijn hier om ons werk te doen en de auto zo goed mogelijk door te ontwikkelen."
En wanneer is Red Bull begonnen met het ontwerp? "Halverwege het jaar moet je het basisontwerp bepalen, bijvoorbeeld wat je gaat doen op aerodynamisch vlak. Je hebt geen keus, want het duurt lang door het productieontwerp, zelfs als we snel te werk gaan", sluit Waché af.
Meest gelezen
In dit artikel
Interviews RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!