De tweede vrije training is het moment waarop voor het eerst de rode vlag wordt uitgehangen in Singapore. Aanleiding is een doffe klap in de Tec Pro barrières van George Russell. Hij rijdt de neus en ophanging kapot, maar kan nog wel de weg terug vinden naar de pits.
Op dat moment zijn het de twee McLarens die bovenaan staan, gevolgd door Lewis Hamilton. Max Verstappen staat dan zesde, hij heeft dan enkel op de medium banden gereden. Als de sessie hervat wordt, voorzien de teams hun coureurs massaal van zachte banden.
Lang duurt het niet, want het is Liam Lawson die de muur in de laatste sector zijwaarts raakt, waardoor ook hij terug moet strompelen naar de pits, maar daar nooit aankomt. Hij valt stil in de ingang van de pitstraat en dus volgt een nieuwe code rood.
En zo blijft er nog maar heel weinig trainingstijd over, 15 minuten om precies te zijn. En ook die herstart verloopt nauwelijks soepel. Als Lando Norris weg rijdt bij zijn pitbox wordt ook Charles Leclerc op pad gestuurd en die beukt Norris de pitmuur in. Natuurlijk wordt het meteen onderzocht door de stewards onder het mom van unsafe release.
Isack Hadjar is dan heel even de snelste op dat verse rode rubber, maar daarna volgen achtereenvolgens Fernando Alonso en Max Verstappen, waarbij de Nederlander twee honderdsten sneller is dan de Spanjaard. Enkele minuten later is het toch weer Oscar Piastri die namens de oranje brigade het initiatief overneemt. En daarmee is de top drie van de sessie bepaald.
Zo doet Verstappen eigenlijk hele goede zaken in een behoorlijk chaotische sessie vol touches en op en circuit waarvan het nog maar zeer de vraag was of de Red Bull ook daar goed kon gaan.
Pakt Max Verstappen weer een podium of zege? Bij Unibet ontvang je dan liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!