Dat lang niet iedereen fan is geweest van de generatie auto's die de Formule 1 van 2022 tot en met 2025 heeft gekend, is wel duidelijk. De ground effect-wagens leverden uiteindelijk niet het gewenste effect op, maar wel heel veel succes voor Max Verstappen en Red Bull Racing.
Verstappen won de rijderstitel in 2022, 2023 en 2024, en kwam tijdens de laatste race in Abu Dhabi twee punten tekort om Lando Norris van zijn eerste kampioenschap af te houden. En Red Bull veroverde in 2022 en 2023 de constructeurstitel. Als er aan Verstappen wordt gevraagd of hij blij is dat hij nu afscheid kan nemen van deze generatie auto's, reageert hij als volgt.
"Daar ben ik wel blij mee, ja. De laatste paar ronden heb ik daar even over nagedacht, of ik er nog wat van moest gaan genieten, maar nee. Ik was heel blij. Ik heb gewoon nog wat gas gegeven om zo snel mogelijk over de lijn te komen", zegt hij bij Viaplay.
Heeft Verstappen dan nog wel aan de Red Bull RB19 gedacht? Hij nam aan het einde van het recordbrekende jaar 2023 in de laatste rondjes van het seizoen min of meer afscheid van die auto. En nu is er dus een einde gekomen aan deze generatie bolides. "Nee, eigenlijk niet echt op dat moment", is het korte antwoord van de viervoudig wereldkampioen.
Mis niets van het F1-seizoen 2026. Zet de F1-kalender met een klik in de agende van jouw telefoon of laptop!
Download kalenderMeest gelezen
In dit artikel










Praat mee!