Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul

F1-stand

  • 1 KVY
  • 2 MAG
  • 3 GIO
VT1 vr 03 jul 11:00 12:30
VT2 vr 03 jul 15:00 16:30
VT3 za 04 jul 12:00 13:00
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Verstappen: "Nieuwe regels maken geen verschil"

In 2018 besloot de FIA dat de Formule 1-bolides op de schop moesten voor 2019. Andere voorvleugels, bargeboards en achtervleugels zouden ervoor moeten zorgen dat de coureurs elkaar gemakkelijker kunnen volgen en inhalen. Na de eerste Grand Prix zijn is de conclusie van Max Verstappen: het maakt nauwelijks verschil.

Verstappen was vrijwel de hele race in de buurt van Sebastian Vettel en Lewis Hamilton te vinden. De Nederlander wist de Ferrari-coureur met een strakke actie te passeren en reed lange tijd dicht achter Hamilton. Na afloop werd de Red Bull-coureur gevraagd naar het effect van de nieuwe voorvleugel.

"Ik had nog altijd geen kans om er voorbij te komen of dicht achter iemand te rijden, dat blijft nog altijd erg lastig. Het enige positieve van de nieuwe regels is dat DRS nu beter werkt. Als deze open gaat, dan voel je dat het effect groter is dan vorig jaar. Maar qua volgen van je voorganger, daarbij heb je nog altijd veel last van turbulentie", aldus de Nederlander.

Verstappen voegde daaraan toe dat op zijn eerste stint, op de zachte banden, de voorbanden veel te warm werden. Hierdoor moest hij een gat van twee seconden richting Vettel laten vallen. Mercedes-coureur Hamilton deelt de mening van de Nederlander en liet om die reden in de openingsfase een gaatje vallen van ruim twee seconden tot teamgenoot Valtteri Bottas.

Speel mee (gratis!) met de RacingNews365 Bingo tijdens de GP van Oostenrijk en win te gekke prijzen!

Claim je Bingo kaart
Weersverwachting Natte start Formule 1-seizoen in Oostenrijk