De Red Bull RB18 van Max Verstappen was bij de seizoensopener net niet snel genoeg om Charles Lerclec te verslaan in een direct gevecht tijdens de race, maar het Britse team werkt hard aan de ontwikkeling van de bolide. Om die reden zijn er diverse wijzigingen doorgevoerd aan de auto voor de GP van dit weekend.
De eerste verandering werd door Paolo Filisetti, technisch analist van RacingNews365, gespot in de pitlane in Jeddah. De RB18 is voorzien van een andere neus. De neuskegel is aangepast met daarin een aangepaste versie van de voorste luchtinlaat.
De 'naakte' neus van de Red Bull was op dat moment nog niet in de teamkleuren geschilderd. Duidelijk te zien was dat het bovenste profiel vlakker lijkt en minder afgerond dan voorheen.
Gekoppeld aan deze neus is een gemodificeerde voorvleugel, met een lagere hoek van de horizontale vleugelelementen die ook smaller zijn dan voorheen.
Op vrijdag zal Red Bull tijdens de vrije trainingen een directe vergelijking maken van de luchtweerstand tussen een auto met een lage downforce achtervleugel, die dit weekend voor het eerst gebruikt wordt, ten opzichte van de achtervleugel die in Bahrein werd gebruikt.
Het is op dit moment onbekend of de upgrades alleen voor Verstappen bestemd zijn, of dat ook Sergio Perez de beschikking krijgt over de nieuwe onderdelen.
Ook interessant:
Verstappen en Red Bull lopen nu al achter de feiten aan
Max Verstappen kende een dramatische seizoensstart, net als Red Bull. Hoe kon het zo fout gaan en wat kan het team nu doen? Viaplay-expert Tom Coronel, F1-kenner Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk bespreken het in de nieuwste RN365 Formule 1-podcast, die hieronder te beluisteren is.
Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan