Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Formule 1 2020

Verstappen reed met schade aan voor- en achterkant tijdens GP Stiermarken

Max Verstappens Red Bull kwam niet helemaal onbeschadigd over de finishlijn in Oostenrijk. Schade aan zowel voor- als achterzijde kostte hem wat tempo tijdens de race.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool/Getty Images

Max Verstappen moest de beide Mercedessen ruim voor zich dulden op de Red Bull Ring. In de slotfase werd hij zelfs eenvoudig ingehaald op Valtteri Bottas. De Fin was sneller en beschikte over versere banden, waardoor verdedigen onmogelijk was. Max Verstappen had tevens schade opgelopen aan zijn bolide, zo vertelt hij na afloop.

"De schade aan de endplate van de voorvleugel ontstond door de kerbstones van bocht negen", vertelt teambaas Christian Horner in gesprek met onder meer RacingNews365. "De engineers zagen direct een verlies van downforce."

Verstappen maakte nog een late pitstop om te wisselen naar de rode, zachte band in een poging om de snelste raceronde te bemachtigen - iets dat niet lukte. Waarom wisselde Red Bull de voorvleugel niet? "We zagen de schade in de data, maar vonden het tijdverlies niet groot genoeg. Het was wel significant genoeg om invloed te hebben op de bandenslijtage."

Verstappen zelf geeft aan weinig gemerkt te hebben tijdens het rijden: "Ik weet niet hoeveel het scheelde. Het team vertelde me dat ik schade had, maar ik heb er zelf niet veel hinder van ondervonden, dus het zal wel meevallen. Het was niet ideaal natuurlijk. Bij mijn achtervleugel vielen er ook wat onderdelen van de wing endplates af."

Dit had geen invloed op de balans van de auto legt de Nederlander uit: "De balans was goed genoeg, maar we waren gewoon niet snel genoeg. We moeten werken aan wat extra power en wat meer grip."

Met medewerking van Dieter Rencken.

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP Oostenrijk 2020

Het laatste nieuws direct vanaf de Red Bull Ring

18 reacties

x
Interview Horner geeft update over de nieuwe Red Bull-bolide van Verstappen