Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Max Verstappen

Verstappen treurt niet om langzamere 2021-auto's: "Records zijn leuk, écht racen is leuker"

In de eerste testweek kwam men al angstvallig dicht bij de poleposition-tijd van Valtteri Bottas van 2019, de tijd die te boek staat als het officieuze ronderecord. De kans dat er dit jaar ronderecords gaan sneuvelen is daarmee goot, en hoewel Max Verstappen de snelle bolides gaaf vindt, is hij er niet rouwig om dat in 2021 de auto's een stuk langzamer worden.

Niet als close racing door de nieuwe Formule 1-auto's bevorderd wordt, althans. Als Max Verstappen ten overstaan van onder andere RacingNews365 gevraagd wordt of het hem verdrietig stemt dat komend seizoen de ronderecords voor het laatst verbroken kunnen worden, antwoordt hij ontkennend.

"Het rijden van records is leuk, maar écht racen is nog veel leuker. De auto's van nu zijn werkelijk geweldig om mee te rijden, zo snel als dat ze gaan", aldus de Red Bull-coureur, die vervolgens het grote nadeel van al die snelheid aanstipt: "Op het moment dat je vlak achter iemand anders rijdt, blijft er niets van de oorspronkelijke downforce-levels over."

"Volgend jaar worden de auto's in de basis misschien wat minder leuk om mee te rijden, maar hopelijk staat daar tegenover dat het racen en de onderlinge strijd beter wordt", zo concludeert Verstappen, die gedurende de eerste drie jaar van de nieuwe regels voor Red Bull Racing zal rijden.

Max Verstappen kende een uitstekende testweek in zijn nieuwe Red Bull, maar Mercedes was wederom ijzersterk. En speelde Ferrari verstoppertje of zijn er echt problemen? Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen behandelen dit en nog veel meer in de nieuwste aflevering van de RacingNews365-podcast, die hieronder te luisteren is.

2 reacties