Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna GP Imola

Start race
10 d 20:04:49
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Verstappen treurt niet om langzamere 2021-auto's: "Records zijn leuk, écht racen is leuker"

In de eerste testweek kwam men al angstvallig dicht bij de poleposition-tijd van Valtteri Bottas van 2019, de tijd die te boek staat als het officieuze ronderecord. De kans dat er dit jaar ronderecords gaan sneuvelen is daarmee goot, en hoewel Max Verstappen de snelle bolides gaaf vindt, is hij er niet rouwig om dat in 2021 de auto's een stuk langzamer worden.

Niet als close racing door de nieuwe Formule 1-auto's bevorderd wordt, althans. Als Max Verstappen ten overstaan van onder andere RacingNews365 gevraagd wordt of het hem verdrietig stemt dat komend seizoen de ronderecords voor het laatst verbroken kunnen worden, antwoordt hij ontkennend. "Het rijden van records is leuk, maar écht racen is nog veel leuker. De auto's van nu zijn werkelijk geweldig om mee te rijden, zo snel als dat ze gaan", aldus de Red Bull-coureur, die vervolgens het grote nadeel van al die snelheid aanstipt: "Op het moment dat je vlak achter iemand anders rijdt, blijft er niets van de oorspronkelijke downforce-levels over." "Volgend jaar worden de auto's in de basis misschien wat minder leuk om mee te rijden, maar hopelijk staat daar tegenover dat het racen en de onderlinge strijd beter wordt", zo concludeert Verstappen, die gedurende de eerste drie jaar van de nieuwe regels voor Red Bull Racing zal rijden. Max Verstappen kende een uitstekende testweek in zijn nieuwe Red Bull, maar Mercedes was wederom ijzersterk. En speelde Ferrari verstoppertje of zijn er echt problemen? Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen behandelen dit en nog veel meer in de nieuwste aflevering van de RacingNews365-podcast, die hieronder te luisteren is.

x
Red Bull McLaren baart opzien met bijzonder Verstappen-radiobericht voor Norris