vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Vijf zaken die ons opvielen tijdens de Grand Prix van Singapore

Waar de Formule 1-race in Italië nog zo’n spektakelstuk was, daar was het treffen in Singapore nou niet bepaald reuze spannend te noemen. Toch waren er genoeg zaken om over na te practen. Deze vijf vielen ons het meeste op in Singapore.

Op een losgeslagen Hamilton staat geen maat

Het lijkt erop dat de titanenstrijd Lewis Hamilton/Sebastian Vettel voor het tweede achtereenvolgende jaar beslist wordt in het voordeel van de Britse Mercedes-coureur. De manier waarop Hamilton huishield in Singapore was om van te smullen. Je houdt van hem of je haat hem, maar het valt niet te ontkennen dat de viervoudig wereldkampioen momenteel op een ramkoers is op weg naar zijn vijfde kroon. Niemand kon aan de 33-jarige tippen op het Marina Bay Street Circuit.

Vettel wist het wederom niet te bolwerken in de kwalificatie

Goed, Vettel kwam slechts als derde over de meet en de keuze om vroeg naar ultrasofts te wisselen was wellicht wat opportunistisch, maar van een gefaalde strategie kan niet worden gesproken. Ferrari moest wel iets proberen – een conventionele eenstopper waarin hypersofts werden ingeruild voor softs had ze immers niets opgeleverd. Het weekend liep de soep in op zaterdag, toen Vettel geen antwoord had op het door Hamilton en Verstappen vertoonde geweld.

De straten van Singapore zijn een kwelling voor de 2018-auto’s

Hamilton, Verstappen, Vettel, Bottas, Raikkonen en Ricciardo eindigden op precies dezelfde plaats waarop ze waren gestart. Vettel en Verstappen konden tot tweemaal toe kortstondig het gevecht met elkaar aangaan, maar met de huidige bolides is het volgen van een voorganger gewoonweg te lastig. Systemen raken snel oververhit en inhaalacties zijn op een baan als het Marina Bay Street Circuit nagenoeg onmogelijk.

Kwalificeren in de top tien geen pretje

Het is dat Nico Hülkenberg nog een puntje wist te redden, anders hadden de ‘B-kampioenschapsleden’ die door wisten te stoten naar Q3 allen een beteuterd gezicht gehad. Esteban Ocon vloog er snel uit en kon zich dus niet bewijzen, maar Sergio Pérez en Romain Grosjean werden het slachtoffer van een goede kwalificatie. Omdat ze op hypersofts moesten starten, kwamen ze vroeg naar binnen voor de verplichte bandenwissel en raakten ze in het verkeer verstrikt. De Mexicaan en de Fransman eindigden als kanonnenvoer: de mannen die vanaf de plaatsen elf, twaalf en dertien vertrokken eindigden als zevende, achtste en negende.

Sirotkin kan een aardig potje sturen

Wie hem in actie zag in de GP2 Series wist het al, maar met de Williams van dit jaar is Sergey Sirotkin compleet kansloos en daarom zien we hem nooit uitblinken. In de straten van Singapore kreeg de Rus een kans om zijn rijvaardigheden te tonen en ook al waren de achteropkomende rijders veel sneller dan hem, ze hadden er een bijzondere kluif aan om langs de Rus te komen. Sirotkin is heus geen kampioenswaardig materiaal, maar op zondag bewees hij niet de eerste de beste paydriver te zijn.