Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 24.177
  • 3 BOT + 44.752
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
  • 1 HAM LAP 44
  • 2 BOT + 8.448
  • 3 VER + 15.455
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
  • 1 GAS LAP 53
  • 2 SAI + 0.415
  • 3 STR + 3.358
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
  • 1 HAM LAP 59
  • 2 BOT + 4.880
  • 3 ALB + 8.064
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
  • 1 BOT LAP 53
  • 2 VER + 7.729
  • 3 HAM + 22.729
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
  • 1 HAM LAP 60
  • 2 VER + 4.470
  • 3 RIC + 14.613
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 BOT + 25.592
  • 3 VER + 34.508
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
  • 1 HAM LAP 63
  • 2 BOT + 5.783
  • 3 RIC + 14.320
por
tur
vr 13 nov - zo 15 nov
  • 1 HAM LAP 58
  • 2 PER + 31.633
  • 3 VET + 31.960
ita
bhr
vr 27 nov - zo 29 nov

F1-stand

  • 1 HAM 307
  • 2 BOT 197
  • 3 VER 170
VT1 vr 27 nov 12:00 13:30
VT2 vr 27 nov 16:00 17:30
VT3 za 28 nov 12:00 13:00
Quali za 28 nov 15:00 16:00
Race zo 29 nov 15:10 17:10
tur
bhr
vr 04 dec - zo 06 dec
Quali za 05 dec 18:00 19:00
Race zo 06 dec 18:10 20:10
bhr
are
vr 11 dec - zo 13 dec
Quali za 12 dec 14:00 15:00
Race zo 13 dec 14:10 16:10
bhr
Start GP Bahrein
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ferrari

Vreugde in Italië: 'Ferrari komt met razendsnelle motor in 2021'

Ferrari doet er alles aan om in 2021 beter voor de dag te komen dan in het desastreus verlopen 2020-seizoen. Teambaas Mattia Binotto sprak zich al vaker uit over het feit dat men in Maranello hard werkt aan een nieuwe motor en over die nieuwe power-unit lekken steeds meer details uit.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Volgens de Italiaanse tak van Motosport is Ferrari hard op weg om een nieuwe, pijlsnelle motor te ontwikkelen voor het 2021-seizoen. Ondanks dat de 2021 power-unit niet als revolutionair kan worden gezien, is men ten opzichte van dit seizoen een aantal belangrijke details aan het wijzigen. Deze moeten ervoor zorgen dat de motor niet alleen past in de 2021-bolide, maar ook uitstekend zal aansluiten bij het nieuwe design van de 2022-wagen.

Zo zal Ferrari volgend seizoen gebruik maken van een kleinere turbo, een verder ontwikkelde MGU-H en een innovatief intercooler-systeem. Deze wijzigingen moeten ervoor zorgen dat Ferrari de 30 verloren pk's van 2019 weer kan goedmaken. Daarmee zal men de achterstand naar Mercedes nog niet compleet kunnen overbruggen, aangezien de achterstand op de Duitsers op dit moment een duizelingwekkende achterstand van 50pk zou bedragen.

Toch heeft de Scuderia er veel vertrouwen in dat men de juiste weg is ingeslagen. Gedurende het seizoen heeft men ervoor gekozen om de zoals de Italianen het beschrijven 'weg van de geleidelijkheid' te kiezen. Dat betekent dat men stap voor stap de wagen onder handen zal nemen en niet voor rigoureuze aanpassingen aan de bolide zal kiezen. Daarmee lopen de Italianen namelijk te veel risico wanneer een keuze verkeerd zou uitpakken. Ook bij de ontwikkeling van de nieuwe motor is er duidelijk gekozen voor kleine aanpassingen, in plaats van een compleet ander design.

Ferrari probeert ervoor te zorgen dat de verbrandingskamer in de motor sneller zal werken. Dat gedeelte van het project wordt ook wel het 'SuperFast'-gedeelte genoemd door de engineers op de fabriek in Maranello. Men gaat er namelijk vanuit dat het versnellen van de verbranding van de brandstof automatisch zal zorgen voor meer pk's en dus snelheid.

Ook het energiesysteem wordt door de Italianen onder handen genomen. Het nieuw ontwikkelde gedeelte van de MGU-H zal de energie sneller moeten opslaan en de turbo moet de opgespaarde energie sneller kunnen verwerken. Een verkleinde versie van de turbo zal voor de optimale afstemming met het MGU-H gedeelte zorgen.

Reed Verstappen nou echt zo'n slechte race in Turkije of is alle kritiek overdreven? Alles over de Turkse Grand Prix in de nieuwste editie van de Formule 1-podcast van RacingNews365, die hieronder te beluisteren is.

23 reacties

    Achtergrond Williams de reddingsboei voor dankbare Red Bull-verschoppeling