Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei

Tweede vrije training

  • 1 RIC
  • 2 NOR
  • 3 VET
VT3 za 08 mei
Quali za 08 mei
Race zo 09 mei
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
Quali za 22 mei
Race zo 23 mei
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
Quali za 05 jun
Race zo 06 jun
mco
can
vr 11 jun - zo 13 jun
Quali za 12 jun
Race zo 13 jun
aze
fra
vr 25 jun - zo 27 jun
Quali za 26 jun
Race zo 27 jun
can
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
Quali za 03 jul
Race zo 04 jul
fra
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
Quali za 17 jul
Race zo 18 jul
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
Quali za 31 jul
Race zo 01 aug
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
Quali za 28 aug
Race zo 29 aug
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
Quali za 04 sep
Race zo 05 sep
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
Quali za 11 sep
Race zo 12 sep
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
sgp
vr 01 okt - zo 03 okt
Quali za 02 okt
Race zo 03 okt
rus
jpn
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
sgp
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
jpn
mex
vr 29 okt - zo 31 okt
Quali za 30 okt
Race zo 31 okt
usa
bra
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
mex
aus
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
aus
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
esp Liveblog VT2
Start GP Spanje
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ferrari

Vreugde in Italië: 'Ferrari komt met razendsnelle motor in 2021'

Ferrari doet er alles aan om in 2021 beter voor de dag te komen dan in het desastreus verlopen 2020-seizoen. Teambaas Mattia Binotto sprak zich al vaker uit over het feit dat men in Maranello hard werkt aan een nieuwe motor en over die nieuwe power-unit lekken steeds meer details uit.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Volgens de Italiaanse tak van Motosport is Ferrari hard op weg om een nieuwe, pijlsnelle motor te ontwikkelen voor het 2021-seizoen. Ondanks dat de 2021 power-unit niet als revolutionair kan worden gezien, is men ten opzichte van dit seizoen een aantal belangrijke details aan het wijzigen. Deze moeten ervoor zorgen dat de motor niet alleen past in de 2021-bolide, maar ook uitstekend zal aansluiten bij het nieuwe design van de 2022-wagen.

Zo zal Ferrari volgend seizoen gebruik maken van een kleinere turbo, een verder ontwikkelde MGU-H en een innovatief intercooler-systeem. Deze wijzigingen moeten ervoor zorgen dat Ferrari de 30 verloren pk's van 2019 weer kan goedmaken. Daarmee zal men de achterstand naar Mercedes nog niet compleet kunnen overbruggen, aangezien de achterstand op de Duitsers op dit moment een duizelingwekkende achterstand van 50pk zou bedragen.

Toch heeft de Scuderia er veel vertrouwen in dat men de juiste weg is ingeslagen. Gedurende het seizoen heeft men ervoor gekozen om de zoals de Italianen het beschrijven 'weg van de geleidelijkheid' te kiezen. Dat betekent dat men stap voor stap de wagen onder handen zal nemen en niet voor rigoureuze aanpassingen aan de bolide zal kiezen. Daarmee lopen de Italianen namelijk te veel risico wanneer een keuze verkeerd zou uitpakken. Ook bij de ontwikkeling van de nieuwe motor is er duidelijk gekozen voor kleine aanpassingen, in plaats van een compleet ander design.

Ferrari probeert ervoor te zorgen dat de verbrandingskamer in de motor sneller zal werken. Dat gedeelte van het project wordt ook wel het 'SuperFast'-gedeelte genoemd door de engineers op de fabriek in Maranello. Men gaat er namelijk vanuit dat het versnellen van de verbranding van de brandstof automatisch zal zorgen voor meer pk's en dus snelheid.

Ook het energiesysteem wordt door de Italianen onder handen genomen. Het nieuw ontwikkelde gedeelte van de MGU-H zal de energie sneller moeten opslaan en de turbo moet de opgespaarde energie sneller kunnen verwerken. Een verkleinde versie van de turbo zal voor de optimale afstemming met het MGU-H gedeelte zorgen.

Reed Verstappen nou echt zo'n slechte race in Turkije of is alle kritiek overdreven? Alles over de Turkse Grand Prix in de nieuwste editie van de Formule 1-podcast van RacingNews365, die hieronder te beluisteren is.

23 reacties

    x
    Live Tweede vrije training Formule 1 GP Spanje