Lange tijd was er voor Red Bull geen vuiltje aan de lucht in Baku. Max Verstappen leidde de race eenvoudig en teamgenoot Sergio Perez had de tweede plaats in handen. Tot Verstappen door een klapband plots crashte op het rechte stuk. "Het is al jarenlang een Mercedes-circuit geweest. Daarom was het ook geweldig dat we met twee auto's voor ze reden. Dat hadden we voorafgaand aan het weekend nooit verwacht", blikt Horner terug in gesprek met onder meer RacingNews365. "Het was zeer frustrerend om geen 1-2 te behalen, dat zou onze eerste sinds 2016 (Maleisië, red.) worden. We deden alles goed vandaag." De uitvalbeurt van Verstappen was pijnlijk, omdat hij op weg leek te zijn om zijn leiding in het WK flink uit te bouwen. Na de uitvalbeurt van Verstappen had Hamilton alles in eigen hand om juist kei hard terug te slaan, maar hij ging in de fout. Red Bull zat ondertussen met dichtgeknepen billen te kijken naar de data afkomstig van de auto van Perez, want de Mexicaan kampte met een probleem. "Toen we Max verloren was dat een rollercoaster van emoties. Sergio verloor hydraulische druk en het was kritisch of hij het einde van de race zou halen. Een deel van je wilde dan ook dat de race definitief afgevlagd zou worden na de rode vlag. Bij de herstart waren we er dan ook bang voor dat we de race zouden verliezen en veel punten cadeau zouden geven aan Lewis." "Uiteindelijk ben ik blij dat we de herstart hadden!", grapt Horner, die verwijst naar de mispeer van Hamilton in de eerste bocht. "Checo's hydraulische problemen bleven controleerbaar, Lewis miste de eerste bocht en Max leidt nog altijd het WK. We hebben zelfs onze leidende positie bij de constructeurs uitgebouwd en Checo staat nu derde in het kampioenschap."
Meest gelezen