Door de derde vrije training ging deze middag al een streep vanwege de regen, de kwalificatie voor de Grand Prix van Stiermarken is mogelijk het volgende slachtoffer. Volgens Mercedes-teambaas Toto Wolff komt er deze middag echter wel een periode waarin de regen afneemt en er gekwalificeerd kan worden. "Met het huidige weer is het onmogelijk om te rijden", zo vertelt de Oostenrijker na het afgelasten van de derde vrije training tegenover Sky Italia . "De voorspellingen zeggen echter dat het later vanmiddag wat beter zal zijn. Mocht het niet zo zijn dan zullen we morgenvroeg de kwalificatie afwerken." "We moeten eerst afwachten wat er gaat gebeuren. Er lijkt namelijk een periode te zijn rond drie uur waarin de kwalificatie kan worden gereden. Het blijft echter gewoon mogelijk om het programma aan te passen en zondag de kwalificatie af te werken, dat hebben we al eerder gedaan." Zo werd er afgelopen seizoen bijvoorbeeld in Japan op zondag gekwalificeerd, nadat er op zaterdag een orkaan over Suzuka en omgeving raasde.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









