De achtervleugels van Max Verstappen en met name die van Lewis Hamilton zijn het onderwerp van gesprek tijdens het weekend van de Grand Prix van Brazilië. Op de vrijdag voldeed het DRS-systeem van Hamilton niet aan de technische reglementen, terwijl het systeem van Verstappen klapperde alsof het los zat op de rechte stukken. Op zaterdag kreeg Mercedes te horen dat Hamilton uit de uitslag van de kwalificatie geschrapt werd, omdat de auto niet legaal was. De wapperende vleugel van Verstappen was geen reden voor een onderzoek door de FIA, het feit dat Verstappen de vleugel van Hamilton aanraakte wel. Het kwam hem op een boete te staan van 50.000 euro.
Vleugels conform de reglementen?
Daarmee was de kous af, zo leek het, maar de FIA hield toch nog een vinger aan de pols. Na de sprintkwalificatie race werden de vleugels van zowel Verstappen als Hamilton opnieuw gecheckt. Er werd met name gekeken naar het beweegbare bovenste vleugelelement. Het is één van de passages van een lange lijst aan onderdelen van auto's van verschillende teams die door de FIA zijn gecheckt. Het document eindigt met het bericht dat het al het gecontroleerde aan de regels voldeed, dus ook de vleugels van Verstappen en Hamilton.
Meest gelezen