Bovenstaande vraag legt het Duitse Auto, Motor und Sport voor aan Fernando Alonso. De Spanjaard kwam uit voor Alpine en hoewel de Franse formatie redelijk competitief was - en in de ogen van Alonso hopeloos onbetrouwbaar -, kwam het vaak toch een ronde achter te liggen op de latere kampioen, Red Bull. "Die seconde verliest Alpine verspreid over meerdere vlakken. Die seconde bestaat uit een optelsom van kleine voordelen die Red Bull geniet. Denk aan meer downforce in combinatie met minder drag, meer vermogen, beter bandenmanagement, betere pitstops en het beter uitvoeren van bepaalde (race)procedures." "Red Bull is sneller op de rechte stukken én in de bochten, een combinatie die lastig te realiseren is. Dat maak je in één jaar tijd ook niet zomaar goed, maar ik hoop dat één of twee teams daar alsnog in slagen binnen twee à drie jaar." Aston Martin moet één van die teams worden, het team waar hij naar overstapt. Ja, hij had liever voor een topteam gereden waarmee hij direct zou kunnen winnen, maar dat was hem niet gegeven: "Daar was geen plek voor mij." "Van de teams die wel beschikbaar waren is Aston Martin een team dat er over twee à drie jaar kan staan. Dat is belangrijk voor mij, zeker op deze leeftijd. Ik heb niet alle tijd meer, maar zolang ik ook maar één procent kans blijf zien om nog een keer voor een titel te gaan, zal ik door blijven gaan."
Meest gelezen