Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

AlphaTauri verwacht in 2020 geen Honda-proefkonijn te zijn

Franz Tost, teambaas van AlphaTauri, heeft het volste vertrouwen in de motoren van Honda. De Oostenrijker denkt dat zijn coureurs het seizoen met drie motoren toekunnen en geen gridstraffen hoeven te incasseren.

De afgelopen jaren, vooral in 2018, werd AlphaTauri (voorheen Toro Rosso) regelmatig gebruikt als veredeld proefkonijn van Honda. Het team incasseerde regelmatig gridstraffen, waar grote broer Red Bull uiteindelijk baat had, omdat de Japanse motorleverancier op die manier sneller door kon ontwikkelen. In 2020 lijkt dat echter niet meer nodig te zijn, vertelt teambaas Franz Tost. De Oostenrijker is ronduit positief over de jongste generatie krachtbronnen van de Japanse fabrikant. Hij vermoedt dat zijn team AlphaTauri geen vierde krachtbron zal hoeven aan te spreken. Dat zou namelijk automatisch leiden tot een gridstraf. “Meer dan drie motoren? Tot dusver lijkt het niet nodig, want de runs op de testbank zijn allemaal behoorlijk goed verlopen”, zegt hij ten overstaan van RacingNews365 . “De betrouwbaarheid lijkt goed en verder zien we het nog wel. Het draait niet alleen om het vinden van meer performance. Je moet ook kijken naar wat je ermee verliest als je achteraan moet beginnen. Tot op heden staat het niet op het programma.” Eerder al gaf Red Bull-teambaas Christian Horner aan te verwachten niet meer dan drie Honda-motoren per coureur in heel 2020 nodig te hebben. De wintertests zijn voor AlphaTauri vooralsnog positief begonnen. Er deden zich nauwelijks noemenswaardige problemen voor in de eerste testweek.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal