Vorig jaar werd, ingegeven door het coronavirus en de bijkomende onzekerheid over inkomsten, besloten om de ontwikkeling van de Formule 1-auto's grotendeels aan banden te leggen. Maar hoe zeer Aston Martin ook geprobeerd heeft de auto in grote lijnen gelijk te houden, is men daar niet helemaal in geslaagd. "De auto is niet meer hetzelfde", zo geeft teambaas Otmar Szafnauer aan in gesprek met het Duitse RTL . "We hebben geïnnoveerd, bepaalde gebieden geüpgraded, maar dat moest ook, aangezien de FIA best wat heeft veranderd aan de aerodynamische reglementen (vooral aan de vloer, red.)." Szafnauer geeft vervolgens aan dat minder dan 70% van de auto van vorig jaar één op één deel uitmaakt van de auto voor het nieuwe jaar, wat mogelijk overeen zou komen met de 60% die Red Bull-teambaas Christian Horner als percentage noemde voor de nieuwe auto van Max Verstappen en Sergio Perez. "Hoewel we wilden dat de auto in grote lijnen dezelfde bleef als die van vorig jaar, weten we dat minder dan 70% van de auto wordt meegenomen naar de nieuwe auto. We hebben een nieuwe vloer, een nieuw bodywork, engine cover, chassis en nieuwe vleugels."
Meest gelezen