"Door in te stappen in de koningsklasse van de motorsport, maakt Audi een duidelijk, ambitieus statement", zegt CEO Gernot Döllner als openingsstatement. "Het is het volgende hoofdstuk in de vernieuwing van het bedrijf. Formule 1 wordt een katalysator voor de verandering naar een slanker, sneller en innovatiever Audi."
Döllner benadrukt dat Audi niet zomaar komt aanwaaien: "We gaan niet naar Formule 1 om er alleen maar te zijn. We willen winnen. Tegelijkertijd weten we dat je niet van de ene dag op de andere een topteam wordt in de Formule 1. Het kost tijd, doorzettingsvermogen en het meedogenloos bevragen van de status quo. In 2030 willen we vechten om de wereldtitel."
De R26 Concept toont Audi's nieuwe visuele identiteit met titanium, koolstofzwart en het nieuwe Audi-rood. Chief Creative Officer Massimo Frascella legt uit: "We implementeren een verbindende ontwerptaal die alle aspecten van onze organisatie samenbrengt. Dit maakt het Formule 1-project een pionier voor de nieuwe merkidentiteit, die in de toekomst zowel voor het F1-team als voor Audi als geheel wordt uitgerold."
'Enorme reikwijdte van F1'
CFO Jürgen Rittersberger ziet F1 als meer dan alleen sport: "Formule 1 is meer dan motorsport. Het is entertainment, emotie, technologie en ook een uitdaging. Maar het is juist deze combinatie die ons brengt waar we willen zijn: nieuwe klantgroepen inspireren voor Audi."
"Met de enorme reikwijdte van Formule 1 hebben we de kans om nieuwe klanten aan te trekken, vooral in de jongere doelgroep waar Formule 1 snelle groei doormaakte."
Audi kocht begin dit jaar Sauber volledig over. Jonathan Wheatley en Mattia Binotto leiden het project, met coureurs Nico Hülkenberg en Gabriel Bortoleto. Het debuut vindt plaats in maart in Melbourne, nadat de echte auto in januari wordt onthuld.
Meest gelezen










Praat mee!