Juist daarom probeert Liberty Media een nieuwe koers te varen. Carey liet in gesprek met ESPN weten dat de 'oude manier' anno 2019 niet meer werkt. "Als je een millennial wilt bereiken, zal je dat niet lukken via een televisiescherm."
"Er valt niet te twijfelen aan het feit dat de wereld van topsport aan het veranderen is", erkent Carey. "Kijk maar eens naar het voetbal in Europa, daar wordt grof geld voor betaald. Unieke pay-per-view constructies zijn bekend en het digitale vlak wordt steeds belangrijker. Bereik heeft een nieuwe definitie gekregen", reageert Carey min of meer op de kritiek van de FOPA. De belangenvereniging stelde dat Liberty Media juist zorgt voor een afname van fans, omdat beelden achter de betaalmuur raken. "Als je een millennial wilt bereiken, zal je dat niet lukken middels een televisiescherm. De enige manier waarop je hun aandacht krijgt, is door het toestel dat ze in hun handen houden. Ik denk dat de complete televisie- en videowereld aan verandering onderhevig is en wij proberen te ontdekken hoe we daarop in kunnen spelen." Waar de FOPA anderhalve week geleden nog hoog van de toren blies, daar heeft een van haar zestien leden inmiddels een nieuw contract ondertekend met de Formule 1-eigenaren. De Grand Prix van Azerbeidzjan bleek stakingsbreker door een nieuwe, driejarige verbintenis te sluiten.
Meest gelezen