Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein GP Bahrein

Start race
04 d 00:20:15
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Formule 1 nieuws

Coronel: "Als dat gebeurt, heeft Verstappen een probleem"

Het Formule 1-seizoen 2020 wordt een cruciaal jaar voor Red Bull-Honda en Max Verstappen. Het is het laatste jaar waarin de huidige reglementen gelden. Alleen de wereldtitel telt, maar daarvoor moet nog heel wat gebeuren.

Max Verstappen behaalde drie zeges in 2019, maar eindigde op liefst 135 punten achterstand van wereldkampioen Lewis Hamilton als derde in het WK. Dit seizoen moeten de rollen worden omgedraaid, Red Bull zet dan ook vol in op de wereldtitel.

Autocoureur Tom Coronel verwacht een moeilijke strijd, maar is optimistisch: "Voor de concurrentie wordt het erg lastig om de dominantie van Mercedes te doorbreken. Ze zijn al jarenlang de absolute nummer één. Aan het einde van vorig seizoen zagen we echter dat Ferrari en Red Bull het ze vaker dan ooit écht moeilijk maakten."

"Mercedes heeft het gewoon uitstekend voor elkaar met de succesvolste coureur van dit moment, ook de juiste mensen zitten op de juiste posities", analyseert Coronel in gesprek met RacingNews365.

De reglementen voor 2020 zijn technisch identiek aan die van 2019, wat voordelen kan bieden voor de teams die hun zaakjes net wat minder voor elkaar hadden dan Mercedes. "Voor Verstappen en Red Bull is het een goede zaak dat de regels niet veranderen. Normaal gesproken komt het veld dan dichter bij elkaar. Het is daarbij makkelijker om een mindere auto iets beter te maken, dan om de beste auto van het veld continu te blijven verbeteren", stelt Coronel.

De winterslaap van Red Bull is een veelbesproken item, want bijna jaarlijks komt de renstal stroef uit de startblokken. Als dat wederom gebeurt, heeft Verstappen een groot probleem: "Cruciaal is dat Red Bull nu wel goed uit de winter komt. Als Red Bull er na een race of vijf niet bij zit, dan heeft Verstappen een probleem. Doordat de regels in 2021 compleet veranderen, zal al snel de focus naar het volgende seizoen worden verlegd."

Coronel verwacht dat het een strijd wordt tussen Hamilton en Verstappen voor de titel. Ferrari, dat haar laatste titel in 2007 pakte met Kimi Raikkonen, zal wederom tekortkomen, denkt de autocoureur.

"Ik verwacht niet dat Ferrari Mercedes zal verslaan, daarvoor mist het team leiderschap en structuur. Een team is zo sterk als de zwakste schakel en bij Ferrari ontbreken er een aantal schakels in de ketting."

De rivaliteit tussen Sebastian Vettel en Charles Leclerc kostte het team in 2019 mogelijk punten, maar Coronel gelooft niet in teamorders bij de Italiaanse renstal. "Nee, laat Leclerc en Vettel maar met elkaar strijden. Daarbij moeten ze elkaar wel het licht in de ogen gaan gunnen. Vorig seizoen was dat met name bij Leclerc niet het geval, die wilde zichzelf soms te graag bewijzen."

Fotoalbum

De 25 mooiste Formule 1-auto's aller tijden

In haar rijke historie stonden er in de Formule 1 honderden auto's aan de start. Bijzondere, creatieve, spuuglelijke, maar ook prachtige bolides. RacingNews365 selecteerde 25 pareltjes van F1-auto's in een album.

Bekijk het album

Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Ontvang €50!

Interviews RN365 Nieuwsdossier

Praat mee!

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Stuurloos

      Tja, dat bedoelde ik met te zeggen dat we nog 2 maanden dit soort slap geouwehoer moeten aanhoren. Is het niet die ADHD Jan Lammers, dan zijn het de auto verzekering's deskundigen de gebroeders Coronel wel. Leven in een ander parallelle universum. Verstappen heeft net een paar jaar bijgetekend. Maar goed, ik geniet van racingnews365 en het begint langzaam maar zeker te kriebelen naar de race van Australië. Ben erg benieuwd wanneer we die RB16 te zien krijgen. En of daar wat technische info over gegeven gaat worden op welke punten deze een sterke verbetering is dan de RB15

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_ls.png

      K.DenBosch

      @Simon55, als je je ergert aan Coronel, lees dan artikelen niet waar Coronel in voorkomt.

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_pg.png

    Nealz

    Wat jullie forumleden er dan ook van vinden, Tom heeft gewoon gelijk met wat hij hier stelt (ook al is het wellicht de bekende info); 1) RBR dient het seizoen goed te starten, 2) Ferrari vecht vooral tegen zichzelf. Het is goed te lezen dat hij ook van die mening is toegedaan. Afgeven tegen zulke personen vanachter je toetsenbordje is m.i. sneu.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      George Smit

      Helemaal mee eens Nealz. Natuurlijk zijn de Coronelletjes, en dan met name Tom en Jan Lammers vaak meer dan chauvinistisch en praten ze foutjes van Max vaak ten onrechte recht. In dit artikel staan echter enkel zinnige, realistische opmerkingen. Open deuren welliswaar, maar geen pro-Max uitspraken die nergens op slaan....

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_ls.png

      quiksilver2

      Inderdaad Nealz heb je gelijk.Coronel heeft gelijk als , ik denk er hetzelfde over. Vanaf de start er niet goed bijzitten dan heeft Max een probleem. En denk erom let op McLaren want die krijgen ook een Mercedes achterin. Dus het zou zomaar eens kunnen dat we 4 redelijk gelijkwaardig teams krijgen.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_ls.png

      turbohenkie

      @quiksilver2 : McLaren krijgt toch pas in 2021 Mercedes motoren of heb ik het mis ?

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_ls.png

    Kooter

    Wat een azijnzeikerd die stuurloos! Coronel heeft zijn mening en jij kleineert hem effuh.

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    J_Voorbeeld

    "Als Red Bull er na een race of vijf niet bij zit..." na vijf races?! Gast, dat is een kwart seizoen! Dan is het al telaat. Ze moeten er meteen in Australië staan.

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    slughals

    Honda heeft in razend tempo en op een perfecte wijze updates gebracht in 2019. Totdat ze het genoeg vonden is mijn mening. Er liggen gewoon een aantal updates klaar die ze deze winter monteren. Zonder gridstraf en om de concurentie niet te vroeg wijs te maken. Het gaat tenslotte bij RB als bij Honda om 2020 dan moet Max kampioen worden. Daar wijkt alles voor. Max kijkt in de keuken mee en heeft echt niet voor niks bijgetekend, hij weet wat er komt en dat geeft hem vertrouwen. Heb zin in volgend seizoen kijk uit naar de start maar voor al ook 3 mei. Ben er bij ;-))

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

      Wim Stenekes

      Ja... dat wordt een waar race feest daar in de duinen , kijk er echt naar uit. En weg met al die zuurpruimen!! iedereen mag zijn mening geven we zijn toch allemaal F1 fan mag ik hopen.

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_ls.png

    K.DenBosch

    Sommige forumleden eisen dat een Nederlander niet enthousiast mag zijn over een Nederlandse coureur, en eisen dat men zich zogenaamd "neutraal" moet opstellen. Typisch Nederlands: alles wat boven het maaiveld uitsteekt, dient te worden gekortwiekt.

  6. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    pter1536267601

    Azijn pis elkaar toch niet allemaal af. Of het nu forumleden zijn, columnisten of coureurs het is het bij die mensen het ergst die gewoon TE veel EGO hebben. Hopelijk blijft Max er redelijk nuchter onder. En daarom is hij nu ook op dat gebied al verder dan al die EGO mannetjes !

x
GP Bahrein Verstappen mist vrije training, Red Bull bevestigt vervanger